Snart Midsommar....

... bara 4 dagar kvar.....
Å ett underbart försommarväder är det idag!!
Knallblå himmel o strålande sol, balkongdörren är öppen o sjöfåglarna skränar..

Hade en mycket, mycket intensiv dag igår, började 6.30 o slutade 22.30, har ont i kroppen idag faktiskt.
Men nu är all den tunga städningen gjord, körde NIO maskiner tvätt i går ef halv 4.
Soff/fåtöljklädsel tog 4 maskiner o stolsdynorna 2 maskiner.
Resten öv tvätt..
Men soffklädseln var grymt tung när den var blött....

Men det blev så rent o fint, passade perfekt när jag satte på den igen.
Körde den i 40C o det funkade..
Underlig känsla att sätta sig i en rentvättad soffa :D
Inte var dag man gör det precis..

Hann med mat o bak oxå:
En kålpudding..
34 köttbullar..
6 piroger..
å 12 små brödkakor.


Disk, disk, disk.... :(

Shoppade liiite på nätet häromdagen o klickade hem denna bl a:


Så den har jag på mig nu, sååå gudomligt skön!!!
Det var dax för en ny morgondress, tvättade min tjocka, vinröda plyschmorgonrock o förpassade den in i klädkammaren tills vintern.
Så mjuk o skön ef att jag tvättade den, den var hård o sträv innan men nu är den ljuvlig.
Lätt o sval men man är ändå klädd o en ljuvlig färg.
Endast 199 kr på Bonprix..

Nu är det dags för frukost o se fortsätta...
Ska ta hand om tvätten, laga 2 stolsdynor, göra bokhyllan..
Det är väl vad jag hinner innan det är dags att jobba.

HA EN BRA DAG!!!

Kommentarer

  1. Godmorgon!
    Här skiner också solen o det känns varmare :)
    Idag blir det en sväng till stan. Ska med sonen A till tandläkaren...så ska det ju handlas mat igen...

    Ha en härlig dag!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg