Ny vecka....

Då var helgen förbi o ny vecka...
Skolavslutning ons-fre här hemma för barnen, tonåringen på ons, sonen på fre.
Lika ofattbart varje år hur fort det går.
Nu har dom ca 9v ledigt men det svischar bara förbi å så är det 2a veckan i aug o dom ska strax börja igen.

Men nu har dom (förhoppningsvis..) ett skönt sommarlov att se fram emot...

Helgen har varit "okej"...

Var ju modell för några timmar i lör emiddag.
Kul men mycket väntan....
Sminkningen tog ca 20 min, fotograferingen ca 25 min, resten var väntetid av 3,5 tim.

Ett sminktips tjejer :)

Hon målade ögonen FÖRST, sen la hon foundation för se då kan man tvätta bort det som hamnar under ögonen med en våtservett el dyl o slippa håller på å kladda med ny foundation.
Myyyyyyyyyycket smart !!! :D
Nåt att tänka på.....
Hon som sminkade mig hette Ida fr Model Lab, Gbg för de var de som arrangerade det hela.

Tänk om jag själv kunde lägga en sån make  :( *suck*..
Den höll hela kvällen helt perfekt trots all svetten periodvis på dansen.

Jag frågade henne hur man skulle göra för att kunna få det att hålla men hon menade på att det är att jobba in färgen riktigt ordentligt så ska det hålla.
Så snyggt med lila mot gröna ögon å det vet jag för jag har testat vintertid med plommonlila/grått men aldrig denna skarpa lila färg hon la men sååååå snyggt det blev :)

Ska se om jag kan hitta liknande, sen är det bara att öva..

Hade med egen mascara, dels är den nästan ny o sen för mina linser skull.
Jag vet att jag inte blir irriterad av den osv..

Hon blev "imponerad" av den o kollade ef märke, likaså en annan av dom när hon fick se mina fransar.
Mycket bra borste, liten gummiborste med små, fina piggar.
Lätt att måla med o få snygg, inga klumpar för det blir så fina drag med den borsten samt VOLYM.. :D


Hade ju INTE tänkt att köpa några bilder men det var inte så fruktansvärt dyrt som jag trodde, dessutom tycker jag faktiskt dom blev så kanonfina.
En gg i livet kanske....
Ju fler bilder, desto lägre pris för varje bild så det slutade med att jag köpte ALLA :)

Det gör bara så ont, så ont att han inte får se dom.. :(

Sen åkte jag till Kalmar för vidare färd mot Kärrasand, Urshult för dans till Kindbergs.
2 myyycket trevlig tjejer som sällskap så det var kul.
Tyvärr väldigt lite folk o rätt så kyligt men hittade några som var riktigt duktiga på att dansa.
Nästan alla som åker på Kindbergs kan ju dansa...

Men runt 00.15 gick luften ur mig, dels pga lite folk o sen trötthet /sorg över att han inte finns mer..
Jag kunde se, verkligen SE honom framför mig på dansgolvet med ett leende, skojandes med en bekant som dansar förbi el nån som står bredvid golvet.. :(

Hans starka armar i en fox, en pann-puss emellanåt.
Pga av "höjdskillnaden" mellan oss så var det lämpligaste stället s a s :)

Varför fick jag inte behålla honom?????
Kommer aldrig förstå det.......


Men Kindbergs är helt underbara, dom bjuder på sig själva så mycket mot publiken.
Fick en sån varm o innerlig kram av Jocke o Ola, de vet vad som hänt.
Han tyckte det var kul att se mig ute ef vad som hänt..

Gårdagen var minst sagt hektiskt på jobbet.
Dödläge till 12.30 sen small det till...

Har ju varit stor mc-träff uppe på Lundegård med deltagare fr hela Europa + Colombia (av alla länder.. :) )
Yamaha Custom Club Sweden har arrangerat det.

Så denna veckan sen i ons har jag pratat mer engelska än svenska tror jag :)
Men det är kul..

Inga små hojjar de har kan jag säga.
I fre dundrade det in ett 25tal hojjar, lät som en mindre militärinvasion.
Plus en helikopter som snurrade ovanför o landade 150 m bort på ett litet flygfält som finns på no.Öland.
Som om vi var med i tv-serien Mash :D

Igår rullade det in ett 10 tal hojjar med engelsmän, stod Essex på en väst.
Inga små "killar" kan jag säga :)
Herregud vilken kroppshydda ett par av dom hade..

Blåbärspajen jag bjöd på igår var uppsksattad.
Men det var sista gg det var blåbärspaj i den formen kan jag säga...

Kom precis innanför dörren så gled den ur handen o landade i golvet med en krasch o gick i miljoner bitar :(
Fick slänga in lilla Hjärtat i italienskan rum o stänga dörren så hon inte skulle skära sig i tassarna, sen plockade jag  upp de största bitarna o sen sopade jag o dammsög.
Har man inte jobb så skaffar man sig :(

Mina favoritbilder fr fotograferingen:






HA EN BRA DAG!!

Kommentarer

  1. Snygga bilder :)
    Bra att du hade det bra i alla fall!

    Hoppas att du får en en fin måndag!

    Kram på dej

    SvaraRadera
  2. Bilderna är jättefina! Du är jättefin. Ha en bra dag du också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Bilderna var jättesnygga :-) Jag har varit på Ölandsträffen en gång, den var jäääääättekul. Men det är lite långt att åka, man hinner få bra ont i rumpan innan man är framme.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygga bilder.
    Så roligt att få vara modell för en stund!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh, vad fin du är på bilderna!
    Bra att danskvällen blev trevlig - trots allt ...
    En go måndagkväll till dig nu!/Mormor

    SvaraRadera
  6. Så fin du är! Ha det bra, jag tänker på dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg