Sommarkvällen...

.. är alldeles ljum.....
1a riktiga sommardagen idag, iaf här.

Satt på balkongen 35-40 min innan jobbet o sen ute på middagsrasten, så vidunderligt varmt o skönt. 
Hoppas det är samma sköna värme på lör när jag e ledig.

Lite halvsegt på jobbet idag, inte den riktiga rushen än.

Idag drar "Sverige dansar" igång i Västervik (tors-lör), jag var där fre-lör (Sannex/Wahlströms) förra året, samma otroliga väder då. 
Ikväll spelar Sannex där o på lördag här på Lundegård då Dansbandsveckan börjar.
Jag är ledig så hällregnar det inte så åker jag väl dit.

Nästa vecka så är det mycket musik o dans i olika skepnader för mig så jag hoppas orken finns till det.
Det handlar inte så mycket om fysisk ork utan mental ork...

Fick besök av en dansvän igår, så trevlig så...
Jag fixade i ordning en god kaka/dessert åt oss:


Smula ett digestivekex i botten, 
varva vaniljkesella o jordgubbar.
Avsluta med en klick grädde.
Simsalabim, en jordgubbscheesecake!!

Skålarna (2 st) köpte jag vid Gardasjön i Italien när jag hälsade på dottern.
Fanns hur många saker som helst i den serien o 7-8 andra fina matservisserier.
Månntro det kan komma hem nåt fat i lämplig storlek i försenad födelsedagspresent när hon behagar komma hem på semester :)

Nu ska jag kolla tv en stund o sen blir det en sen kvällspromenad med lilla Hjärtat i det vidunderliga sommarvädret.

HA EN SKÖN KVÄLL !!

Kommentarer

  1. Härligt att du äntligen fick lite sommar.. *ler* Men du Lena, jag önskar dig mental ork - så att du skall kunna njuta av det du älskar, musik och dans.. I alla fall en liten stund.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Åh, jag är ledig i fem dagar efter denna dag så jag hoppas verkligen det blir lite sol. Det behövs nu!
    Njut av lördagen!
    Kramkram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg