Då är det över.....

.......Midsommar för i år!!
Nu är det en tung dag för många imorrn, leta reda på borttappade saker, ångest över förlorade pengar, över förlorade relationer i rusets ångor....

Har jobbat 10 timmar idag, helt sanslös dag men inga missöden!!
Men jag är inte så trött som jag trodde jag skulle vara.

Åkte ner till mina föräldrar en stund ef jobbet, kusin + familj satt där.
Gick en sväng på stan men det var snart gjort.
Midsommar i Borgholm är ett rent skämt idag...

Igår kl 20.30 låg Storgatan öde, satt några festprissar på Pubben, det var allt.
Ikväll så var det lite mer folk men med tanke på hur det var guldåren 83-88/89 då Storgatan var en böljande massa av folk som rörde sig fram o tillbaka så är det beklämmande..
Idag är det knappt värt att kallas för firande...

Men så är det, tiden har sin gång.....
Men det är sorgligt...

Men jag har i alla år varit så tacksam för att jag hade en varm, torr säng att gå o lägga mig i när vi kom hem på natten på sommaren.
Man kunde dra av sig de ibl genomsura kläderna, hänga dom på tork o krypa ner i en varm säng ist för att lägga sig i ett fuktig, rått tält.

Få ta på sig torra kläder på morgonen ist för att försöka dra på sig ett par halvsura jeans...

Jag är ledig tis-ons nästa vecka, på ons är det den årliga marknaden på marknadsplatsen utanför mitt hus i stort sett.
Alltid gör man nåt fynd....

Men det finns ingen glädje i nåt man gör längre... 
Den försvann när älskade A dog...
Jag vet inte hur jag ska få det åter...

HA EN SKÖN MIDSOMMARNATT!!


Kommentarer

  1. Jag trodde att Öland var typ som Dalarna när det gäller midsommar. Men det är väl för att jag var ung på 80-talet...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg