Operation....

.... storstädning ska strax inledas !!!
Gör det 2 ggr/år, varje Midsommar o Advent.
Lampor plockas ner, fönster tvättas, gardiner bytas  (det gör jag oftare än 2 ggr/år men iaf..)
Dammnät ska sopas bort fr innertak osv, osv, osv...
Tyvärr vill inte vädret samarbeta riktigt idag, regnstänk på fönsterrutorna men det kanske inte blir så mycket.
Får väl ta insidestädning som inte är beroende av vädret så länge..

Ska frosta av frysen, diska kylen o städa i skafferiet.
Efter maj månads våldsamma "kaos" i själen så behövs det sannerligen.
Har satt en surdeg tills imorrn kväll att baka portionsbröd av, ikväll ska jag baka ljusa dinkelbullar.
Måste skaffa en ny tidskriftssamlare till alla mina "Matmagasinet", det svämmar över i bokhyllan :)

Gjorde scones i min ensamhet förra sön med siktat dinkelmjöl o makalöst så goda de blev.
Mjuk, rund fin smak.. yummie... :)
Älskar portionsbröd, då har man alltid färskt bröd.
Tar ju inte upp mer än vad som behövs för stunden..

Å så ska vi baka pepparkakor :D
Hade en halv pepparkaksdeg i frysen jag tog upp igår, exakt 6 mån ef att jag la ner den..
Får se om vi bakar den idag el imorrn...

Gott med nybakade pepparkakor lagom till Midsommar el hur??  :D

Idag går Borgholmsstafetten av stapeln ef att ha legat i träda i X antal år....
En rätt så "intern" tävling kan jag säga...
Där hittade man lag med namnen:

Egbyligan...

Det lukter skeet i Albööök.....
mm mm...

Vi kan väl säga att insatsen blev kanske därefter..

Jo, men du vet...., spelade ju fotboll i ungdomens da'r...

Grundkonditionen finns ju är... eeehhrrrmmmm...
(ef 30 år o lika många kilon.. haha!! )

Men prestigen är stor att vinna över grannbyn.. :D
Att man sen halvt drar på sig lungkollaps o hjärtinfarkt spelar ingen roll, bara man vinner över ärkefienderna grannbyn ;)
Byfejderna är råa men hjärtliga :D

Sen finns det ju seriösare lag men hur roliga är dom??? :)

Skönt att vara ledig i 2 da'r fr jobbet, att jag sen jobbar hemma är en annan sak..
Får ju umgås med lilla Hjärtat o barnen iaf.


HA EN SKÖN LÖRDAG!!!

Kommentarer

  1. När du är klar med ditt hus får du gärna komma hit och fortsätta med mitt ;-)

    SvaraRadera
  2. Skönt att rensa Ordentligt i "röran" tycker jag :). Man blir liksom lättare på ngt vis! Hihi barnen önskade pepparkakor på födelsedagen 3e juni så självklart åt vi det :). Kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. Pepparkakor minsann? Jag fick inte ens ner dem i julas. Vet inte vad som hänt.

    Lycka till med städningen. Inte så mycket annat att göra en sån här dag heller. SPLUTT!

    SvaraRadera
  4. Konstigt det där med pepparkakor, känner ingen längtan nu men runt jul smäller jag i mig pepparkakor varje dag.
    Så duktig du är med städningen.
    Kram

    SvaraRadera
  5. SKÖNT med städning på det viset - kan faktiskt sakna det. Så som jag jämt går omkring och städar och pillar finns det liksom inget behöv av en större genomgång.. Jag vet. Det är inte riktigt friskt det jag håller på med...

    Du är så duktig med att baka och DÄR har jag en hel del att inspireras av. Hoppas det smakar gott!

    Och så håller jag tummarna för att grannbyn får storsmisk! *ler*

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hahahaha, min man var med i en stafett förra året, tillsammans med sitt jobb... Då hade han väl inte tränat på typ 10 år, eller mer... Sjukvårdarna ville ta honom av banan, de trodde han skulle stupa... han ska vara med i år igen, men nu har han tränat och gått ner drygt 20 kg, så det blev en bra effekt av förra årets brutala uppvaknande...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg