Årets crusing...

.... blev en kylig tillställning...
Isande kalla vindar o disigt på förmiddagen.
Mitt på dagen så sprack det upp o blev så skönt för att 3 tim senare så vällde isande, kall, tjock dimma in fr havet o det blev riktigt kallt.
Men det var uppehåll iaf för alla som ordnat med detta o alla som tittade på men lite mer värme kunde vår Herre bjudit på...

Många fina bilar, en del i nästan bättre skick än när dom kom fr fabriken.. =))

Denna lilla Cheva pickup tillhör en av mina absoluta favoriter..
Söt som en engelsk konfekt  =))
Jag fullkomligt älskar den.. =))


En helt fantastisk turkos lack..
Vann f ö Peoples choice i kategorin "Bästa bil", helrenoverad 2012-2013


Denna Cadillac -59 var ett vrak för 2½ mån sen, ägaren har renoverat den fullt ut.
Klädseln hann inte komma tyvärr men i övrigt är den i toppskick.


Amerikanarna gjorde rekoderliga fenor på den tiden..
Inspirerade av framtidens rymdfärder typ...
Lite väl svulstiga för att passa min smak...


En Cadillac -61...
Mer i min smak, lite smäckrare linjer än -59'an...
F ö en fantastisk, intensivt röd lack..


Cadillac -62...


Ytterligare en Cadillac...


Det var även lastbilsutställning..
Denna tillhör ett lokalt åkeri, han har lackat den med "The man in black", Johnny Cash...


Svårt att få bra bilder när det blänker o andra bilar o träd återspeglar sig lacken..


Denna tillhör ett åkeri i Kalmar.
Denna med tema "Nalle Puh"...
Samma lackerare som till "Johnny Cash", Lackcenter AB..



"När jag blir stor ska jag bli en Cadillac...."
Denna "bil" fick specialpris så lille Hampus var framme o tog emot det.
Morfar o han har byggt denna bil meddelade han...
Jojo, det ska börjas i tid... =))


En av alla hundratals bilar som syntes på crusingen... =))
Jo, vi ser det.... typ...


En isandes kall crusing var det men trots det hundratals bilar o massor med folk som åskådade det hela..
Mer el mindre i varenda gathörn så stod nån bil o fick hjälp med än det ena o än det andra..
En klassisk bild.. =))
Men alla hjälps åt o inga sura miner, så är det bara...
Bilar kokar, batterier lägger av osv...

Jag begav mig hemåt vid halv 10 tiden, då var det för kallt för att gå ute.
Varm choklad o macka blev det när jag kom hem.

Vaknade av en sjuhelv.......sikes smäll...
Hörde lite muller nyss o det regnar.
Å med den värmen i fredags o den isande kylan som rullade in igår så är det inte annat att vänta än åska..

Ett väderfenomen som jag fullkomligt älskar...
Det är Moder natur's urkrafter, då är människan liten..


Nu är det dags för frukost o sen är det jobb som gäller idag o några dagar framöver.
Ledig ons-tors bara i nästa vecka.
Dans på tors o fre kväll, fre kväll ska jag iaf iväg.
Tors spelar Kindbergs på Knallabacken i Dädesjö o
Per-Håkans spelar i dansklubben Jivers lokal i Växjö på fredag....

Det var dans i fre i Parken i Oskarshamn men jag avstod det.
Det var Jannez som spelade men sen Kjelle la av för en dryg månad sen är det inte detsamma.
För mig var det han som VAR Jannez...
Han kallades för den gående trummisen trots att han spelade trummor.. =))
Han satt sällan still men lyckades ändå spela trummor =))
Han var även huvudsångare med en helt underbar röst..

Här i Paul Paljetts gamla klassiker "Guenerina.." fr Dansbandskampen..


HA EN SKÖN SÖNDAG !!


Kommentarer

Populära inlägg