En regnig...



... tisdagsmorgon är det...
Fast min hjärna ligger en dag före..
Igår var det helt enkelt tisdag i min hjärna o idag onsdag fast almanackan säger det är tisdag..
Tror jag iaf..
Blir så för jag var ledig fre-lör o började jobba sön..

Denna regniga tisdagsmorgon hade jag planerat en löptur i Slottsskogen men pga regnet så blev en 40 min snabb pw runt Björkviken o hem igen.
Skorna blir grymt skitiga i skogen så "ren" asfalt är betydligt bättre.

Ett bra benpass på gymmet ef det så nu har jag dragit i mig en prot.shake, ska ta en snabbdusch, sen frukost nr 2 o iväg o jobba.
Har ju alltid sagts att för att bli en bra löpare så ska man köra styrketräning för benen.
Jag har väl alltid tyckte det varit lite överkurs för man tränar ju benen när man springer men jäääääsingens i det vilken skillnad det gör =))

Det är så lättlöpt nu o man ORKAR...
En underbar känsla oxå att kunna lägga på vikt på benböjen o ORKA skjuta ifrån ordentligt utan att lårmusklerna vobblar av utmattning =))
Att se att mitt platta a** har fått stuns o rundning.. =))
Att axlarna fått en tydligare form o linjer..
Jag tycker fortf inte det är "kul" att sitta o dra i vikterna men som Kelly Osborne sa, jag gillar det det gör med min kropp...

Men då kan man "unna" sig en liten bit Rabarberkaka =))
Bakade en igår, fick besök på snabbvisit sent igår kväll så det blev en liten bit med lite lättglass till..


Rabarberkaka:
2 ägg
2 dl socker
75 gr smält smör
2½ dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
Ev smaktillsats såsom rivet skal av ½ citron el nån tsk vaniljsocker.
Färsk rabarber

R-Ö-R ihop ägg o socker, smält smöret o häll det över.
Blanda runt o låt stå nån minut så sockret smälter.
Rör ner mjöl o bakpulver, ev smaktillsats till en slät smet.
Häll i smord rund form, täck med rabarberskivor, strö över lite socker el rörsockerströ.
Grädda i 175C ca 35 min.

Man kan använda i stort sett alla bär o frukter till denna superduperenkla röraihopkaka..
Äpplen i skivor, blåbär, rabarber, björnbär mm..

Nu är det dags för frukost nr 2...

HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

  1. Du är så duktig som inte ger dig med träningen. För mig går det upp och NED nu är jag i en jättesvacka men ska ut ikväll!!

    Ha en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg