En långweekend...

... har jag haft som sträckt sig fr i ons eftermiddag tills ikväll ef jobbet.
Den har innehållit jobb, trevligt sällskap, god mat å dans~~

Jag har alltså haft lite semester hemifrån trots att jag jobbat mellan varven, jag har befunnit mig på annan ort här på Ö'a mellan jobbpassen.
Åkte iväg i ons eftermiddag när jag var klar med det jag skulle här hemma.
Lagade helstekt röding, kokt pot, sallad o min egen fisksås till middag.

I tors så var jag helledig, så gudomligt skönt!!
En tur till Kalmar med sällskap, gott fika där inne, liiiiiite shopping mm.
På eftermiddagen så dök solen fram o det blev ett par timmar på en altan =))
Ack så ljuvligt...


Till middag blev det rådjursbiffar m kokt pot, smörslungade morötter, murkelsås o sallad.
Rabarberpaj o vaniljsås till efterrätt o "Walk the line.." på videon.. =))

Jobbade fre mellan 9-15, "hem" o laga mat duscha o iväg på dans~~~
Till underbara Per-Håkans i Jiver's lokaler i Växjö.
En klubbdans men öppen för allmänheten, tyvärr var det inte så många, ca 60 pers.
Men dansade nästan alla danser iaf =))
Synd för dom som missade det, det var en kanonkväll !!


Per-Håkans..


Frontmannen himself, Per-Håkan Helén..


Härliga trummisen Björn Norbäck...
Han har en underbar, varm röst.. =))



Mikael på piano..


Jag o goe Björn.. =))


Lördagen ägnades åt 8 tim jobb..
Snacka om att va slut i benen efter fredagens dans i 3½ tim, sova några timmar o sen jobba 8 timmar.
Men det blev 3 rätters middag igår kväll =))

Förrätt:
Skaldjurspaté m räkor, romsås o rostat bröd.


Huvudrätt:
Helstekt rådjursinnanlår, klyftpot, grönpepparsås med ett stänk av konjak o sallad.


Efterrätt:
Rabarberpaj med vaniljglass:


En liten Mariestad o en dusch så var det go'natt typ.. =))

Mors Dag idag...

Har haft fullt upp på jobbet de 5 timmar jag jobbade, satt 10 min under den tiden.
Idag jobbade jag mest backstage s a s...
Assisterade kocken, serverade, plockade disk o diskade..

Middag hos mamma halv 6 ikväll med sonen, fick fira både hennes födelsedag o Mors Dag.
Dottern är på Gotland med pappa så hon var inte hemma.
Nu blir det jobb i ytterligare 5 dagar men korta pass så på morgonen får det bli träning o på kvällen börja säsongsstäda s a s.

Imorrn kväll är det dock "Öppet hus" i skolan, barnen visar vad de gjort under terminen o sen ett kort föräldramöte.
Tis är det info om årskurs 7 men nu är det 3e barnet för mig så så viktigt känns inte det.
Slutar skolan gör dom här d 14e juni.

Nu blir det "Wallander" o sen några timmars välbehövlig sömn.
Träning imorrn bitti o sen jobba 11-16 som f ö gäller hela veckan.
Ska försöka få lite gjort här hemma denna veckan, sen drar det igång på allvar med jobb o då räcker inte orken till till sånt.

HA EN SKÖN SÖNDAGSKVÄLL !!

Kommentarer

  1. Ojojoj - ännu en härlig helg! Vad kul att dansa "hela natten lång" Och sååååå underbart det ser ut med solningen.. *ler*

    Förstår att du vill njuta denna veckan - sedan blir det nog hur mycket som helst att göra på ditt arbete! Hoppas därför veckan blir fin!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg