Måndag...


... med regn o blåst.. :((
Sooo bloody monday bara.. :((

Lugnt på jobbet, föööör lugnt men så är det ännu..
Handlade lite på hemväg o nu har jag kört igång tvätten o duschat, ska till skolan på "Öppet hus" om en stund.

Fick ett beslut idag fr f-kassan som gjorde att den psykiska stressen släppte lite.
Inget direkt glädjebesked men kunde varit 100 ggr än värre..

Har betalat räkningar idag, inte så kul..
Får begära ett litet förskott för att åtminstone täcka hyran för jag får ingen lön förräns i juni.
Att jobba nästan 2 mån innan man får EN lön (å knappt det för jag har inte jobbat heltid..) när man varit arbetslös gör det svårt att få ihop det.
Iaf för mig..

När man e borta o inte har sitt eget skafferi o kyl får man ta vad man hittar o tänk så bra det kan bli =))
Bakade ju en makalöst god Rabarberpaj i tors kväll:

Rabarberpaj:



Ett gäng rabarberstjälkar..
ca ½ dl socker

2 dl mjöl
1 dl havregryn
½ dl socker
1 dl flyt smör/rapsolja..

Ansa o skär rabarbern i småslantar.
Lägg i smord form o strö över lite socker o blanda runt.

Rör ihop mjöl, havregryn o socker.
Tillsätt smör/rapsoljan o blanda runt.
Om det klumpar sig kan man ta en gaffel el mjöla fingertopparna o dela på dom.
Strö över rabarberbitarna o fördela smuldegen jämn.
Grädda i 225C ca 20 min.

Servera med kall vaniljsås elr vaniljglass !!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Har ju haft kroppkakor som Dagens idag o kocken undrade om nån ville ha kroppkaksspadet??
Då vi inte kokar dom på plats utan de kommer från en leverantör så tog jag hand om en del av det.
Silade det o ska portionera upp det i ½L förp för att ha till brödbak.
Att ta rent kokspad fr kroppkakor är för sörjigt o tjockt tycker jag.
Visst kan man späda det men detta är ju spad vi bara värmt upp det i.
Så det blir nog brödbak imorrn kväll tror jag =))

Nu e det dags att föna håret, byta i tvättmaskinerna o hänga upp det å sen iväg till skolan...

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

  1. Smaskigt med rabarberpaj, det måste det bli här snart igen! Tack för dina fina ord inne hos mig!

    SvaraRadera
  2. Vet precis hur det e det där med fattiga löner å räkningar som ändå måste betalas...usch, sicken stress det skapar!:(
    Men tack för recept på rabarberpaj..satt o lurade på hur jag skulle göra för far har massa rabarber, men NU vet jag tack vare dig!:)

    Många kramar, å kämpa på!
    //Karin

    SvaraRadera
  3. Vet precis hur det e det där med fattiga löner å räkningar som ändå måste betalas...usch, sicken stress det skapar!:(
    Men tack för recept på rabarberpaj..satt o lurade på hur jag skulle göra för far har massa rabarber, men NU vet jag tack vare dig!:)

    Många kramar, å kämpa på!
    //Karin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg