Torsdag kväll...

... har det blivit...
Den överjävliga träningsvärken börjar ge med sig eller är iaf inte lika illa som igår.. :)
Så imorrn bitti får det bli ett pass ute på beachen igen :))

Idag har det varit sommarvärme ute, ÄNTLIGEN !!!
Snabbt hem å ut i brassestolen så det blev 45 min iaf , alltid nåt !!
Men så varmt o skönt det var !!

Har hivat ut mattan under soffbordet, ska piska den imorrn o sen tvätta den i helgen + en annan som legat i förrådet sen i höstas.
Men dom ska skuras i ett garage med klinkersgolv o golvbrunn så jag slipper ligga på en brygga.

Min lediga lördag flög all sin kos... :((
Blir tvungen att jobba..
Alltså... ingen tvingar mig men då blir dom verkligen satta i skiten om jag inte kommer.
Hade verkligen sett fram emot en hel, ledig helg med min vän...
Jag blir ledig måndag istället men det är inte samma sak iaf..

Hoppas det vackra vädret håller i sig bara..

Har bakat piroger o muffins ikväll..
Hade övermogna bananer i skafferiet så jag gjorde samma muffins som förra veckan men jag la till 2 dl hackade jordnötter oxå.
Alltså..... banan-choklad-jordnötter kan inte bli fel =))
Å det blev det inte heller !!




Piroger:

25 gr jäst
2 dl vatten
2 msk rapsolja
1 tsk salt
ca 7 dl vetemjöl

Ljumma vattnet o lös jästen i det o tillsätt öv ingredienser o mjöl till en smidig konsistens.
Låt jäsa en timme.

Stjälp upp på bakbord o knåda samman, dela i 6 delar o kavla ut en rund platta o lägg på valfri fyllning.
Jag hade riven ost, strimlad skinka o soltorkade tomater.
Vik över den andra halvan o låt jäsa på plåt.
Grädda i 225C i ca 15-18 min.
Servera med sallad.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

HA EN SKÖN KVÄLL !!

Kommentarer

  1. Hoppas du/ni kan hitta tillfällen under helgen att bara vara ändå!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg