Onsdag...

... å samtidigt "lördagskväll" då det är helgdag imorrn.
Har startat dagen med en 25 min snabb powerwalk runt Kapelludden, även kallad "Kapsyludden" på det glada 80 talet =))
En vacker o skön morgon, dock ligger soldiset över Mejeriviken..

Jodå, jag gav mig själv en spark in my a** o drog till gymmet direkt ef jobbet.
Körde armar-bröst-axelpass.
Hem å sätta en bulldeg, medans den jäste så hivade jag in en citronsockerkaka med en touch av cocos.
Bakade ut 47 st bullar med smörkola/kanelsmak.
Det får man om man byter ut strösockret mot rörsocker.
Tänkte testa med ljust muscavadosocker nån gg oxå.
Det mörka muscavadosockret är lakritsliknande i smaken å det vill jag INTE ha..

Så nu e frysen rätt välfylld av bröd, bullar o ½ sockerkaka iaf.
Den andra halvan tar jag med till jobbet idag.

Längtar tills jag kan lägga rabarber på 1a rabarberna =))
Det är så gott precis i början när dom e späda o fina.
Kocken gjorde en rabarberkompott igår, det kom rabarber i varuleveransen igår.
Det doftade såååå gott !!
Ljummen rabarberpaj/kaka med vaniljsås el vaniljglass är ju så syndalöst gott... =))

Men nu är det dags för frukost, idag blir det mannagröt m blåbär, macka o kokt ägg.
Det är lång dag idag, det är ju afton före helgdag o det brukar innebära en del husbilar därnere.
Nu har 1a tornet till vindkraftverken rests upp oxå så vi ser det fr affären.
Dock ligger det soldis på östra sidan över Östersjön en inte ovanlig företeelse denna årstid då vattnet e kallt o luften värms upp.
Hörde ryktas om regn idag, vi får se vad som blir av det..

HA EN BRA DAG !!


Kommentarer

  1. Åhh, vad gott det låter med allt det nybakade! Du är duktig du - en annan är ju inte så rask på det där med att baka tyvärr..

    Hoppas du känner att du mår lite bättre.. Och att solen visar sig för att lätta på allt det där som känns tungt och grått..

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har en bra dag idag! Att jobbet hjälper att skingra tankarna lite.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mmm rörsocker blir så gott, tinar ofta bär med liiite sånt och äter m glass. Eller har på rabarbern i paj. Mums

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg