Ett år har gått....



"De går med dig idag, de står bakom dig tysta med vackra vilande vingar. 
De ger dig styrka att se att se att det finns något bortom, de lägger en varm hand på din axel när tårarna kommer och hjärtat vacklar. 
De står som väktare bakom dig, leder vägen framför dig, vaggar och tröstar dig. 
De finns vid din sida idag" ♥
Allas vår Paulina "Pipan" Wennerlund


.. sen den största lyckan byttes i svartaste sorg i den vackraste av alla årstider......
Att så obarmhärtigt kastas ner i ett svart hål av vanmakt o ångest...

En gastkramande, vanmäktig ångest över att inte kunna ändra det oåterkalleliga...
Över att bli berövad lyckan när den var som störst..
Att inte få vara värd att behålla den...
Att hela min framtid försvann..

Ett år har gått av sorg, tårar, vanmäktig ångest...
Av minnen så många men så tunga...
Att det inte fick fortsätta....
Ett år som lärt mig vilka som finns o vilka som inte finns för mig..

Att under tidig höst börja få en acceptans, inte för att man vill utan för att man måste..
En acceptans att ödet ville annorlunda..
Att livet inte blir som man trott....

Att under senvintern/tidig vår börja känna att det är fast mark under fötterna...
Att man kan tunga stunder men att det ljusa vinner...

Men jag kommer aldrig, ALDRIG någonsin kunna förstå..
Varför vi inte var värda att få behålla honom??
Jag, hans barn, hans lilla barnbarn??
Varför vi inte var värda den lyckan??
Aldrig kommer jag kunna förstå det....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jo, jag åkte ner till Lönsboda igår på LS...
Kan tyckas konstigt med tanke på denna dagen men samtidigt så är det en tröst o lisa o ger mental styrka för mig.
Det var en lång spelning igår, 4½ tim så de hade 2 kortare pauser.

Rätt mycket folk, det var ju Lönsboda-dagen igår.
En del fylla så det var stökigt på dansgolvet men några goa danser blev det innan 1a paus.

En lååång hemresa men det gick bra.
Har tillbringat dagen på en altan med strålande sol, känns nästan lite nu kan jag säga.
En dusch o After Sun får det bli senare.
Ska försöka få lite gjort här hemma för att skingra tankarna, det blir mycket jobb i veckan med långhelg o annat.
Skönt att ha i ordning när man i stort sett bara jobbar o är hemma o sover, kanske tar nå pass på gymmet.

Är sagt jag ska va ledig fre-lör men det vet man aldrig, såg hur det gick igår men så är det..
Är folk sjuka så är dom...

Avslutar med en livevideo med LS fr "Brunnen" i mars förra året.
Det var sista gången vi var på LS tillsammans.
Vi snurrar nånstans ute på dansgolvet... <3


HA EN SKÖN KVÄLL !!









Kommentarer

  1. Ja jag förstår att du åkte iväg, skulle inte heller klarat att vara ensam en sån dag.
    Ja nu har det gått 1 år och du har upplevt allt utan... högtider, födelsedagar m.m.
    Att hålet blir grundare och kommer mer sällan har du ju redan märkt men det kommer ju ändå inte gå en dag utan att tanken nån gång snuddar vid han, oftare nu så klart.
    Du är stark tjejen och jag önskar dig allt gott och hoppas vi kan ses en dag.
    kramiz

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg