Trots...


.... jordens jävligaste (nåja, nästan iaf..) träningsvärk så gav jag mig ut på beachen o sprang imorse..
Hem å byta skor å iväg till gymmet...
*pust-stånk-stöööööön...* så tungt det var..
Men latar man sig o maskar i över en vecka får man skylla sig själv..
Tyvärr...
Fick gå ner en viktklass på varje övning, är ju redan så trött i bröstrygg-axlar så jag är livrädd att överbelasta o få ont på riktigt.
Bättre köra lite lägre vikt ett par ggr innan man går tillbaka till dåv vikt.

Satte mig vid datorn igår eftermiddag när jag kom hem men var så trött i rygg-axlar så jag la mig på spikmattan.
Snacka om att slockna som en klubbad säl.. =))
Jiiiiisses vad jag sov !!
Men då är man väl verkligen i behov av det o det gör nytta.
När jag kommit till sans igen så började jag baka portionsbröd.



Fröbröd i kvadrat:

1 dl vetekross
1 dl rågkross*
1 dl solrosfrön
½ dl linfrö

Lägg i blöt över natten i 2 dl vatten

3 dl vatten
50 gr jäst
1½ msk honung
1½ tsk salt
ca 10 dl vetemjöl spec*

Smula jästen o värm vattnet till 37C o häll det över o låt jästen lösa sig.
Tillsätt öv ingredienser till en smidig deg, låt jäsa i 45 min.

Stjälp upp på bakbord, knåda ihop o kavla sen ut en platta ca 1 cm tjock.
Skär med kniv el bakplåtsskrapa ut kvadrater o lägg på plåt o låt jäsa ca 20 min.
Grädda i 225C ca 12-15 min.

*Jag hade inte rågkross så jag tog havrekärnor men tillsatte det direkt i degen för att få lite "crunch".
*Jag tog ca 4 dl stenmalet grahamsmjöl o resten vetemjöl för att få lite grövre bröd.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nu e det dags för frukost nr 2, nr 1 blev en banan o prot.shake ef gymmet.
En snabbdusch o iväg o jobba...

HA EN BRA DAG !!!





Kommentarer

  1. Brödet låter jättegott!
    Var ute på en joggingrunda igår efter jobbet och benen kändes som de vägde 100kg var (minst) så tungt men skönt när det var gjort.
    Du är så duktig som kämpar på!
    Kram Pia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg