Sminklista fr Asta...

Jaha, då var det dags för lista igen...
Denna gången en sminklista snodd fr alla vår Asta..

Vilken mascara använder du mest?
Lumene blueberry mascara el nån kusin till den.. :)

Hur många klänningar har du köpt denna vår??
En... =))


Vad är dyrast i din sminkväska??
Nja, smink å smink....
Förm Dior's parfym "Midnight poison"

Fulaste sminkmissen du vet??
Rött läppstift på tänderna..
Kletiga, klumpiga ögonfransar..
Blå mascara...
För mycket solpuder..
osv, osv, osv..

Vilket cerat vinner i längden??
En liten burk med universalsalva fr Oriflame som heter "Tender care"..

Hur många nagellack har du??
ca 15 st..

Bästa lågbudgettips??
Som långtidssarbetslös är jag drottning bland lågbudget men Garniers "Gentle cleansing milk" tar bort allt, å då menar jag ALLT...
Superläppstift,(läs matt..)  all ögonmakeup mm..
Kostar bara 40 spänn på Netto... =))

Modemåste till sommaren??
Skiter typ i MÅSTEN, köper det jag vill ha, behöver o gillar...

Fulaste modet??
Halvlånga tights under kjol...
Vanlig bh under ett brottarlinne...
Strumpor med skaft i sneakers/joggingskor/lågskor, det finns skaftlösa strumpor att köpa !!
Även för herrar...

Har du köpt ny bikini i år??
Nope...

Hur ofta går du i klänning under sommaren??
På dans ibl, men för sällan tyvärr.
Jobbar mest.. :(

Hur stor del av kläderna i din garderob använder du??
Alltför lite pga mycket jobb....

Hur fåfäng är du??
Mycket men går osminkad till vardags för det mesta men mår bäst med lite färg i ansiktet.
Men till dans el rockabillypartaj, då går jag "all in..." =))

Din mest misskötta kroppsdel just nu??
Håret men det blir fixat på fre..
Annars naglarna...
Mycket vatten på jobbet o inte få ha varken nagellack el annat sliter på dom.

Vad skulle du vilja shoppa nu??
Nytt fräscht läppstift, Lexington parfym, "Casual luxury.."


Måste shoppa en rootlift till håret..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kunde åka hem lite tidigare fr jobbet, allt var klart vid halv 6 så chefen skickade hem mig då.
Nu ska jag ta tag i städning, tvätta köksfönstret å byta gardiner till å börja med..
Måste diska, ta hand om lite torra, rena kläder, stryka lite grann inför lördagen, min nya rockabillyklänning =))

Kl 21 börjar "Anna Travis" igen på 4an, det ska jag inte missa !!
En av de bästa brittiska krimserier som visats..
Lite mat i magen, en skål m rabarer/jordgubbskräm o macka får det bli...

Men nu måste jag igång...

HA EN SKÖN KVÄLL !!










Kommentarer

  1. Jättekul att läsa listan! *ler* Och måste ju bara hålla med om att klänningen du köpt är otroligt läcker!

    Hoppas du fick en bra kväll!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Så roligt de flesta av oss dom gjort listan tycker ungefär samma vad gäller sminkmissar.
    Men modemissar där tänker ni ich du delvis olikt mig. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg