Åååh en sån danshelg !!

Jahupp....
Då var jag åter på Ö'a...
Borta bra men hemma bäst...

Så sanna ord, så sanna ord....
Haft en mycket trevlig långhelg som avslutats idag.
Åkte ju söderöver i lör, hyfsat fina vägar, neråt Blekinge var vägarna torra så det var skönt.
Intog en sen lunch på "Bellas Place" i Bromölla.
En Bluesburger m pommes...
Tja, burgaren fick jag i mig men bara hälften av pommesen.. =)




Hittade ef lite möda o trixande hem till min LS kompis i Kristianstad.
Vilade ett par timmar innan fortsatt färd till Lund o syrran.
Fick lite raclette när vi kom dit, sen var det att byta om o iväg till "Dammstorpsgård" o "Drifters" !!
Ååååh, en sån afton det blev!! =))


Härliga Erica Sjöström i Drifters !!

Mycket folk redan när vi kom strax ef 21 o det fyllde på...
Å "DansKungen" fr Ystad var där !! =)
Tyvärr är det kölappssystem på den mannen så varje gg jag ville dansa så var det kö..
Så det blev ingen dans men kul att träffa honom !!
Han bara tappade hakan o pekade på mig när han fick se mig, haha !!

Sååå mycket folk o såååå trångt...
Både sko å armband flög sin kos en gg under kvällen =)
Tyvärr inte så stort o dålig luftcirkulation så det är hett som i en bastu där..
Sista timmen blev det enbart fox, både pga trötthet o trängseln...

Blev illa trampad på vä fot.. :/
Ibl kan det gå månader utan att man blir trampad men blir man trampad en gg en kväll så kan man ge sig jävulen på att man blir trampad 4 ggr till på EXAKT samma ställe...
Så den skiftar vackert i brunlila just nu :/
Nackdelen med ballerinaskor är att ovandelen av foten är så oskyddad.

Skulle trixa oss tillbaka till syrran när polisen stod o viftade med lyktor o annat så jag blev stoppad å fick blåsa.
De passar väl på när det är dans 2 km längre bort...
Å se på tusan, polisen själv kom fr Torsåstrakten, lite söder om Kalmar.
Men pga dom så tappade jag fokus o hamnade lite fel men det blev bara en liten omväg o 10 min extra så var vi hos syster igen.
Somnade totalt uttröttad på en madrass...

Vaknade mer död än levande, masade oss upp o åt frukost o vände tillbaka till Kristianstad.
Jag kan säga att resten av den dagen tillbringades i soffan =))
En übersmarrig kebabrulle blev middag !!

Igår vart det lite shopping inne i Kristianstad city, lyxshopping på hög nivå på "The Spice tree" =)

Strawberry syrup, Vanilla syrup, Irish cream syrup.
Strawberry marmelade with champagne.. 
Yummie.... =))


Chokladtvål fr "Savon De Marseille", vi har dom tvålarna i en affär här i stan men aldrig sett chokladtvål =)


Hittade denna supersöta megakopp på Åhlens, är nån förvånad att den är röd å prickig ?? =)


En miniminispettekaka måste man ju ha med hem fr Skåneland =)


Gjorde premiärbesök på Eko-hallen o hittade dessa träskyltar med så sanna ord.. =))



Exakt 3 tim hem i varierande väglag.
Ju närmare ostkusten jag kom, desto slabbigare o sörjiga vägar :/
Vindrutetorkaren har gått nästan konstant men nu e jag hemma.
Å tur e det.... =)

Om dryga timmen blir det trippelpass på gymmet ef de sista 2 dagarnas syndande på mat o lite annat.
Brände väl en hel del kalorier i lör kväll på golvet på "Dammstorpsgård" men iaf !! =)

Så nu ska jag packa upp kläder o duschprylar, byta om lite senare o sen dra till gymmet...


HA EN SKÖN EFTERMIDDAG !!
Får läsa ifatt er andra imorrn...

Kommentarer

  1. Härligt att du har en sån stor passion för dansen - det är roligt att läsa för det lyser verkligen igenom allt du skriver. Enjoy!

    SvaraRadera
  2. *ler* Åhhh, vad underbart du beskriver din helg!! Fantastiskt kul att dansa! Hoppas att din fot repar sig snabbt?!

    Ha en finfin vecka!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. En sån där mugg har jag blommor i till jul.... och förra året slogs fatet sönder men i år fick jag en ny i julklappsleken.... Gillar den massor..... men mest till jul ; )
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg