En riktig....


... klassisk februaridag är det idag.
Finsnöar ymnigt o är sådär minus 2-3C kallt denna Semledag..
Ska ni äta några semlor idag??

Tror jag hoppar det, vågen går en anings uppåt..
Hmmm....
Vilodag igår fr gymmet men ikväll blir det trippelpass..
Dubbelpass med pulsgång o sen ben-mage-rygg ef det..
Sen får jag nog sopa ihop benen i en hög tror jag =))
Väntar på barmark o plusgrader så jag kan ge mig ut på löpning o powerwalk o få lite varitation i träningen. Nu är kroppen van o det "händer" inte så mycket på vågen längre.
Behöver en knuff för att bränna iväg lite..

Har kollat vädret inför helgen o det ser lovande ut för årstiden..
Ca runt nollan, ingen nederbörd el direkt blåst så det blir nog en tur till Skåne.
Ska förbi Kristianstad till en LS kompis, vidare till syrran med sonen o sen på DANS~~~ =))
Underbara Drifters på Dammstorpsgård, Lund.

Tonårsdotra får bli här hemma, hon ska vara kattvakt åt en kompis.
Å tar man på sig så stort, ansvarsfullt ärende så får man bli hemma !! =)

Dansbandsnytt:

Tyväääärr meddelade Stefan i Sannex (keyboard) igår att han slutar spela i Sannex.
Dom fick en liten skrutta för ca 20 mån sen o sen var han sjuk under sensommaren, hade nå tjall på hjärtat.
Vill ha mer tid för familjen..
Förståeligt men sååååååååå tråkigt o ledsamt för oss som dansar till dom.
Han är en redigt go', härlig göteborgare, den jag nästan pratat mest med under spelningarna man varit på.
Sista spelningen blir 3e mars i Växjö då även nya killen tar över o gissa vem som ska dit ??
Moi.... =))
Men han kommer att bli saknad... =(

Ond, bråd död.. :

Ikväll kl 21 på svt1 i "Veckans brott" så handlar det bl a om dubbelmordet på no.Öland 14e dec.
Leif GW Persson har varit här, bl a är en del inspelat på Barometerns (länstidning) redaktion här i Bghm.
Det mördade paret var ju gäster på mitt bröllop för snart 16 år sen så jag var välbekant med dom även om vi inte hade nån kontakt sista åren.

Frukost har intagits, idag blev det varm choklad, mackor o kokta ägg.
Middag idag blir spagetti o köttfärssås...
Tonåringen får koka pasta när hon vill, jag e ju på gymmet fr ca 16.40 till 18.40, sen är det bara att värma köttfärssåsen.
Likaså när jag kommer hem, att jag får i mig middag rätt omg.
Har lite ris o korv stroganoff sen gårdagen som får bli sen lunch idag.

Funderar på att frosta av frysen, börjar bli tomt på både bröd o bullar så det kan passa bra.
Nåt brödbak kanske det blir innan helgen, blev aldrig av häromdagen.
Bullar får bli nästa vecka...

HA EN BRA DAG !!







Kommentarer

  1. Vilken tjej du är - bra att du fortsätter träna så enträget. Du kommer bli världens amazon! *ler*

    Kul att du skall få gå på dans snart!

    Hoppas din dag blir bra! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, Vikingakvinnan Blondie fr Öland =))

      Radera
  2. Stefan är ingen Göteborgare, född i Halmstad och uppväxt i Falkenberg. Håller med om att det är tråkigt att han slutar, han är ju liksom sista länken till "Gamla riktiga" Sannex när det bestod av Uppsalabor eftersom han började under den tiden. Tur att Sannexchefen själv har dragit hop före detta medlemmar och spelar igen. Det är som "förr i tiden" och genuint Sannext, de nya skåningarna m.fl. struntar i den traditionen tyvärr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra med nån som vet mer än mig =)
      Men han snackar lite göteborgska, därför trodde jag det.
      Ha det gott !!

      Radera
    2. Är nog mer Halmstaddialekt men den är kanske lik Göteborgskan. Har du dansat till Per-Håkans? Bara gamla Sannexmedlemmar från den tiden dom var riktigt stora. Det bästa danssverige har nu, vet dom ska neråt ditt håll lite då och då under våren.

      Radera
    3. Jaja, västkustdialekt då =))
      Nä, jag har inte dansat till dom, har hört lite olika uppfattning. Oftast är det i Växjö o det är iaf 15 mil för mig att åka.

      Radera
    4. Ja det är ju en bit, inget man åker själv iaf.

      Radera
  3. Jag har ätit en semla men den levde inte upp till förväntningarna riktigt. Tyvärr hinner jag inte träna idag så jag får nog äta en till semla fast nästa vecka...

    SvaraRadera
  4. Nej det blir ingen semla. Vet inte varför men jag kan inte äta sånt längre. Ååå veckans brott. Skitbra.

    SvaraRadera
  5. tjuvstartade med semlor för ett tag sen, men det blev bara två, hmmm!
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg