En sån kalaskväll....

... det blev trots allt även om det så magert ut i början !! :))
Tog en jäkla tid att köra ner dit igår, frostiga vägar är inte att leka med..
Å vilda grisasvin i skogen som man aldrig vet när de dyker upp... :(
Fördelen med kylan är väl att dom förhoppningsvis ligger o trycker nånstans o håller värmen av varann o inte rör på sig så mycket.
När vi kom ner var det vääääldigt lite bilar på parkeringen...
Hmmm.... ??

Danskompis H hade i bilen ner undrat om det skulle komma så mycket folk för Mello-helvetet gick ju av stapeln bara några mil bort i Karlskrona igår.
Jag slog bort det men han fick rätt...
Väldigt tunt för att vara LS i början men så sakteliga så fyllde det på.
Många hade nog suttit hemma o tittat oxå.

MEN fördelen var ju att det gick att dansa igår, vilket inte hör till vanligheten..
Å jäklars vad jag dansade.. :))
Inte riktigt alla låtar o de höll ett lägre tempo än brukligt, mycket foxar men det var lagom för mig igår kan jag säga.
Hade inte orkat en hel buggkväll, kände av besöket på gymmet tidigare på dagen :)

Aaaaahh..... fick ett helt gäng goa danser, både fox o bugg !!
Sprang på underbara H från Ronneby...
*SUCK*... :))
Om man vore 15 år yngre...
El han 15 år äldre.. ;)
När jag började dansa med honom för ca 4 år sen så trodde jag då att han var knappt 30...
Oooooops.......
Han var tju'tre då....

Så j*vla grymt duktig på både fox o bugg, en helt underbar stil har han !!
4 danser med honom så e kvällen gjord !! :))
Synd att tillfällena är så få att få dans med honom men desto roligare när det väl sker.

Å jag sprang på en ny stjärna igår fr Kristianstad.
En jäkel på att foxa..
Gillade inte bugg sådär så det blev ett par snabba fox oxå.
En sån man som bara virar armarna om en o så sitter man som en smäck o det är bara att följa med... :))
Oh lala säger jag bara när det sker.. :))

För den oinvigde så dansar jag som så att jag lägger bägge mina armar runt nacken på mannen, (men man får inte hänga sig på dom, det frestar nacken hårt..) då hamnar hans bägge armar under mina armhålor.
En armen viks snett uppåt tvärsöver bröstryggen till motsatt axel o den andra vrider sig snett neråt mot motsatt höft.
Å så är det bara att följa med :))
Ett frimärke hade inte fått plats emellan oss :)

Å jag sprang ju en "stjärna" till, Sveriges meste dansbandsorakel Thomas Deutgen !!
Hade lite kontakt med honom när det stormade som mest runt LS i mitten av nov förra året.
Han har ju även skrivit boken om LS jag fick i julklapp av syrran..
En mycket vänlig o trevlig man.
Å en jäkel på fox han oxå ;)

Så det var en riktig danskväll att minnas !!

Lite bilder...
Här den käre Olle i Merle Haggard's gamla "Today I started loving you again.."


Godingen Gunnar bakom trummorna ;)


Å den goe "Turbo" fr gamla Wahlströms.. :)


2 riktiga "stjärnor", undertecknad o Thomas Deutgen  :))
Kan undra varför jag blundar ??


Frukost har intagits, nu får det bli ett litet röj här hemma.
Skaka mina sängkläder i det vackra vädret, tänkte byta senare i veckan.
Behöver ner till återvinningen med en överfull tidningskasse..

Underbart väder idag, strålande sol o knallblå himmel.
Tyvärr för trött för en långprommis men en tur till affären för att köpa söndagsbilagor får det bli.
Underbart med det ljusa dagsljuset förutom att det som dolts i det grå dagsljuset innan syns VÄLDIGT tydligt...
Hmmm.....
Får nog bli en rejäl avstädning i slutet av veckan :((

Middag idag blir gulashsoppa, har äntligen hittat rätt recept !!
Lovar lägga ut recepten som efterfrågats, det kommer !!

HA EN SKÖN SÖNDAG !!

Svar till Ergo o ev nån annan som funderar ang föregående inlägg:

Saltvattenspray ger en något sträv "beachlook/känsla" i håret.
Det blir lättare att forma o få stadga.
Finns i prisklass fr 45 kr "Proffs" upp till 150 kr på salongerna.
Är suveränt när man har kort hår.

Loppfrön var jag lite otydlig med igår, det heter eg Psylliumfrö o är ett fröskal som bildar en geleaktig konsistens i kontakt med vatten.
När man använder så ska man tillsätta det när man äter annars blir det geleigt o lite "slemmigt" o den konsistensen gillar inte jag iaf.
Men har man väl svalt det så märker man det ju inte.
Loppfrön ger inga gaser som linfrö kan göra, det är ett naturligt bulkmedel.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg