Lovely...



... monday morning...
NOT !! :((
Vaknade vid 5...
FEM !!!
Å sen har jag inte direkt sovit i mer än korta stunder, sååå tröttsamt !!

Tonårsdotra kliver upp i ottan så henne behöver jag inte bekymra mig om.
Det tar ju sån tid förstår ni att platta håret, sminka sig bla, bla, bla..  ;)
Så hon kliver ju upp sådär 2½ tim innan skolan börjar..
Blir trött av bara tanken.. =))

Har iaf fått tummen ur da a** o fått undan div småärenden på stan, äntligen...
Funderar om jag ska dra till gymmet el ej men skulle behöva en vilodag.
Å andra sidan så blir det inget på några da'r i helgen när jag är borta..
Å tredje sidan så blir det 8 da'r i rad isf å det kanske är i mesta laget..
Jaja, lite tid att fundera än...

Hade lite söndagsgott igår som egentligen skulle varit lördagsgott om inte NÅGON smaskat i sig alla äpplen =) 
Hmmm....
Har en skåpråtta hemma nu... =)
Men det smakade lika gott som söndagsgott så det gjorde inget.


Äppelflan:

En fyrkantig mördegsplatta per/pers.
El så tar man en rektangulär o delar på mitten o får 2 av den.
Skåra en lite kant runt om, ca 1 cm bred.
Riv över lite mandelmassa innanför kanten, skala o skiva ett äpple i tunna klyftor o lägg ut i fint mönster.
Grädda i 225C tills kanten höjt sig, fått fin färg o äpplena är mjuka.
Ta ut o pensla med lite apelsinmarmelad för smak o glans skull.
Servera med vaniljsås/vaniljglass..

Så ljuvligt gott o enkelt...

HA EN BRA MÅNDAG !!

Kommentarer

  1. Inte så nyttigt kanske men såååå gott det lät.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Å jag kände en tjej som var uppe i flera timmar innan hon skulle iväg, men oj så mycket smink hon jämt hade på sig.
    Enkelt och gott med äpplen men vill gärna ha kanel i också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg