Halva...

.... lördagsdygnet har passerat nu.
Å jag har bara varit på gymmet i knappt 2 tim o ätit frukost.
En snabbdusch o en sväng på stan innan dom stänger måste hinnas med..

Gårdagskvällen förflöt stilla, la mig strax ef 22 o läste tidning o löste lite korsord.
Hade så gärna åkt på dans ikväll men det finns inget, way, way to far away idag...
Kindbergs utanför Malmö, LS uppe i n.v Skåne.. :(

Läste dagens Barometern, där fanns en efterlysning.
En man som efterlyste en kvinna fr "Brunnen" den 2/2 å vilka spelade då??
Jo, Lasse Stefanz !!!! :D
Uppenbarligen nån som inte kunde glömma en person ;)
Gulligt tycker jag :)

Tonåringen o jag bakade choklad o jordnötsmuffins igår, så syndigt goda... :))


Choklad o jordnötsmuffins ca 14 st:

100 gr smör
1½ dl råsocker
3 ägg
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 dl mjölk
2 dl salta jordnötter, grovhackade
100 gr mörk choklad, grovhackad
(jag köpte Odense mörk choklad 55%)

Rör-vispa smör o socker fluffigt, tillsätt äggen ett i sänder o vispa emellan.
Blanda vetemjöl o bakpulver o ha i det tillsammans med mjölken till en slät smet.
Vänd ner de hackade jordnötterna o chokladen, klicka upp i höga muffinsformar, gärna på en muffinsplåt så håller de formen bättre.
Grädda i 200C ca 12-15 min.

Vill man göra cupcakes kan man ju bre på chokladfrosting, finns att köpa färdig nu för tiden.
Philadelphiost/Marabou har gjort en, jag har själv inte smakat den.
Strö över lite hackade jordnötter.

Nu är det en dusch o en snabbis på stan som gäller..

HA EN SKÖN LÖRDAG !!

Kommentarer

  1. Dom lät mycket goda.
    Ska prova någon dag då bakarlusten är större än just nu.
    Ha en fin Lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Snacka om att jag blir sugen.... är inne i ett sötsug nu men har stått emot hyfsat bra ; )
    Här blir det ingen dans.... har fortfarande inget sug att åka och här spelar inga superband. Kommer väl gå på Scotts.... vi brukar ha kul även om det blir en del fylla :(
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det receptet tar jag direkt! Jag brukar använda nutella eller lemoncurd som frosting, båda är smaskiga! Även philadelphia marabou är gott, vi bakade med det i julas.

    SvaraRadera
  4. Underbart goda de muffinsen såg ut!!!! *ler*

    Hoppas du fick en bra lördag - även om jag vet hur det är när man faktiskt vill ut och dansa och det verkligen inte finns någonstans att gå.. :( Inge' kul alls!

    Allt gott, kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg