The Perfect Housewife...

... is back !! =))


Jaha, då var vardagen åter...
Just nu frostas frysen av, ska sätta igång o baka upp en hel massa...
Tyvärr styckas denna dagen sönder av både gymmet o ett besök hos käftis tvärsöver gatan (granne m gymmet..) men nåt ska jag väl få ihop idag.
Satte en rågsurdeg igår kväll, får stå tills tors-fre, man ser när den är klar.

Bullar med kola-kanelsmak blir det först iaf, ligger TRE stycken bullar å skramlar i en påse i frysen =))
Den smaken får man om man använder råsocker ist för strösocker i fyllningen.
En omgång av de syndigt goda choklad-jordnötsmuffinsen som vi bakade i härom veckan ska det oxå bli.
En sats ljusa dinkelbullar till kvällen ska jag försöka hinna med.

Är innerligt, innerligt tacksam att jag åkte hem igår.
Är ett sjuhelsikes väder ute idag =(
Igår var det huxflux full snöstorm när jag tittade ut av o till.
Ena minuten full snöstorm o nästa uppehåll.
Idag fullkomligt vräker snön ner... =((
Kan ju hoppas det är det sista stora ovädret som kommer för denna säsong..

Nu är det dags för frukost, idag blir det hälsogröt med katrinplommon, linfrö o havregryn, rivet äpple ovanpå o 2 kokta ägg.
Sen ska jag torka ur frysen...

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Ibland har man bara en himla tur med vädret. Skönt att du är säkert på Ö'a igen.

    SvaraRadera
  2. Såg på väderkartan att du har "skitväder" om man nu inte gillar snö förstås.
    Vill att det ska bli vår fort. Till söndag t.e.x när jag kommer hem.

    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Snöstorm ... igen ... :( Nu måste det snart bli VÅR! /Mormor

    SvaraRadera
  4. Ujujuj, inget kul väder! Usch! Men visst, så var var dagen igång... Hoppas din vecka är bra trots allt!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg