Smått å gott åsså Asta's lista...

1a februari står det i almanackan idag !!
Yeeeeees !!!
Äntligen är evighetslånga, tradiga januari slut, om EXAKT 4v är det VÅR !!!
Helt underbart !!
Ska jag vara ärlig är sensommaren min absoluta favorittid, när lugnet lagt sig efter sommarens hets o stress men det är ännu varmt o skönt.
Våren är i 90% isandes svinkall på denna ö.. :((
+6C igår å -4C idag, hej vad det svänger...

Tyvärr jobbade jag nog min sista kväll som gymvärd igår, det var ju tillfälligt men jag hade trott nån kväll i veckan i feb oxå men så är det.
Ett middagspass med puls o benpass blir det vid 12 tiden.
Ingen tur till Kalmar igår, jag pysslade med annat under eftermiddagen men kanske ef avslutat gympass idag.
De har 20% medlemsrabatt på Stadium bl a.
Behöver dessutom komplettera med div skönhetsartiklar.
Saltvattenspray, hårgele osv osv...
Hårgele kan jag köpa här men saltspray finns bara svindyra märken på salongerna tyvärr.

Då jag är ledig på eftermiddagarna o har tv:n på ibland så har jag sett "Plastikkirurgerna" ett par dagar.
Fantastiskt vad dom kan åstadkomma i rent reparativt arbete.
En kvinna hade gått ner 60 kg o "kostymen" var ju alldeles för stor som han sa, bukplastik o bröstlyft gjordes o hon fick en ny kropp.
En liten pojke med Dumbo-öron fick så fina platta öron med hjälp av dom.
Hade jag pengar o det inte gjorde ett alltför stort hål i ekonomin så skulle jag gärna gå till Farbror Kniven för ett litet bröstlyft.
3 graviditeter, 2 stora viktuppgångar samt nedgång har satt sina spår.
När män tränar sina bröst får dom STÖRRE, när vi tränar våra bröst får vi MINDRE...
Fruktansvärt orättvist... ;)

Hittade en lista hos "Asta", ett tag sen sist...

Vad tror du?
Inte lätt att svara på...
En högre makt finns, vad det är är en annan fråga...
Nåt slags väsen som styr våra liv till viss del.... 

Vad räds du?
Jag är inte direkt en "rädd" person, har varit med om för mycket...
Men jag räds ensamhet på gamla da'r, att dö ensam..
Ren dumhet...
Att det ska hända barnen nåt...  

Vad vet du?
Jag vet mycket...
Tyvärr inser inte alla andra det ibland..

Vad hoppas du?
Ett jobb jag kan försörja mig på.
Att barnen satsar på rätt utbildning o får jobb..

Vad längtar du efter?
Att känna mig stark o vara det...
Ett fast jobb...

Vad grät du för sist?
För en dryg vecka sen...

Vad har du för hårfärg till naturen och vad har du för hårfärg nu?
Fr början mellanblond men alltmer råttfärgat vartefter åren gått...
Varit blondin i över 25 år men försöker utmana mig själv att testa nåt annat men fegar alltid ur i sista stund..
Men skam den som ger sig.... 

När skrattade du senast?
För några dagar sen på gymmet..

När kysstes du senast?
För knappt 2v sen..

Vilken låt har du nynnat på idag?
"Hur ska det bli??" med Wahlströms.. Den har snurrat oavbrutet sen jag hittade den på youtube tidigare i veckan.. :))

Vad gör dej arg... så där i vardagen? 
Ren dumhet...
Nedskärningar på barn, gamla o sjuka.. 

Vad har du för åsikt som mest skiljer sej från flertalet andra?
Otrohet...
Det är absolut INTE ok men sättet att förhålla sig till det skiljer mig nog från andra..


Vem är ditt "frikort"?
Ja, vem skulle matcha mig?? :))
Jim Caviezel, "Reese" i Person Of Interest kanske??
Jäklar vilket snyggt par vi skulle bli :))



 

Vad drömmer du om?
Ett jobb..
En ordnad tillvaro där man slipper bekymra sig om pengarna ska räcka el ej...

Hur många människor älskar du?
Kanske 7-8 stycken. 

Hur många älskar dej?
Betydligt färre. 

Hur många bryr du dej om?
Ofantligt många fler, tyvärr har en del svårt att förstå/ uppskatta det...

Hur många sexpartners har du haft?
Ingen aning o det har ingen annan intresse av heller..

Hur många avskyr du?
Avskyr??
Föraktar kanske..
Jag lägger inte energi på såna känslor, då håller jag mig borta fr såna ist.. 

Vem har du fått höra att du är lik?
 Ingen vad jag kan komma ihåg...

Har du gjort något oförlåtligt?
Vet inte faktiskt..

Då var det tajjm för frukost, idag blir det solgul smoothie med apelsin, banan o loppfrön o macka.

HA EN BRA FREDAG !!

Kommentarer

  1. Listor är alltid kul att läsa! *ler*

    Himlars synd att du inte kan få lite mer tid på gymmet.. Du passar säkert ypperligt med ett receptionsjobb!!!

    Är också överlycklig för att det är februari! Äntligen! Gillar att det blir ljusare på dagarna..

    Hoppas din helg blir bra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fast jaaaaag vill ju ha "Reese" på MIN frikortslista. Du får dela med dig, helt enkelt.

    SvaraRadera
  3. Kul med en lista... får se om jag har tid att hänga på den : ) Börjar redan tänka mitt frikort.... men inte behöver jag något frikort ; ) Jag är ju fri : )

    Hoppas det löser sig så du får hoppa in lite och jobba.... : )
    Kram och ha en härlig helg! : )

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg