Rockabilly.....

........ all night loooooooong~~~~

Ja, det blir ikväll !!
Rockabillyafton på lokala krogen Crazy Heaven här i stan med liveband som är kanonbra.

Miss Ellie and the snapshots !!
De spelade på cruisingen -11..


Så ikväll går vi "all in" med kläder, skor, frisyr o makeup.
Inte så ovanligt för min personliga del kanske =))

Kan inte hjälpa det men jag tycker det är så gryyyyymt läckert !!
Kan inte förklara exakt vad det är men har sen 15 årsåldern gillat den stilen.
Det är en slags klassisk stil som håller ef 50-60 år, inte illa !!
Man kan ju gå mer el mindre "all in" för det men tycker det är läckert när hela stilen följs fullt ut.
Till vardags kan man ha frisyr, figursydd blus, jeans o klassisk rb-makeup så har man ändå den stilen lite, det lärde jag mig på tv-besöket för snart 2 år sen..

Å min röda halterneck klänning med sv.prickar är så snygg.
Skulle vilja ha en klänning till men dels kostar dom en hel del o så är dom oftast vida i kjolen, jag vill ha tajt klänning i sailorlook.

Å se på tusingens, blev det inte ett multifärgat flakelack igår =))
Depend nr 279, 25 kr !!
Basen la jag ett lager med pärlbeige nr 42, oxå Depend.


För den som är intresserad kommer här en 15 min lång instruktionsvideo för klassisk rockabillymakeup el burleskmakeup i Dita von Teese-stil som det oxå kan kallas.


Är väl tänkt att bli i denna stilen, ska se om jag få till det lite vassare med ögonen..
Övning ger färdighet.. =))


Håret lägger jag på kardborrespolar...
I hårbotten en "Rootlift" o i resten "Hot curl spray".
De är ofta värmeaktiverande så ni måste använda hårtork för att det ska funka.



Strax dags för dubbelpass på gymmet, hade vilodag igår.
Ingen bakning idag, ska ta det sista imorrn.
I öv händer nog inte så mycket förräns aftonen...

Måste avsluta med denna läckra video på pinup girls o rockabillycars =))


HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. *ler* Du blir kanonfin!!! Jag förstår att du gillar den stilen. Det gör jag med!! Önskar jag kunde "leva ut den".. Hoppas du får en finfin kväll i kväll!

    Ja du, apropå ditt förra inlägg - visst finns det en hel del man skulle vilja köpa.. Jag har i alla fall köpt mig en jeans skjorta. Som jag inte kan knäppa för mina enorma boobs.. *gapskrattar*

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den som har mycket vill ha mindre o den som har lite vill ha mer...
      Boobs alltså =))
      Kram..

      Radera
  2. Innan jag kom i kontakt med dig så visste jag knappt vad det var för stil men nu har jag ju sett flera och så såg jag ju dig på TV, så nu vet jag.
    Läckert!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att kunna ge något av det man skriver !!
      Kram..

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg