En påse lördagsgodis..

... med gott o blandat blir det här idag !!
Jodå, det blev en tur till the Big City igår..
Otroooooooligt o-smart en fredagseftermiddag att bege sig till Hansa city..
Jaja, det gick det med...
När alla dagar är likadan för mig som är arb.lös så tänker man inte alltid på vad det är för dag i veckan man åker..

In på "Stadium" o se där, ett SOC linne för halva priset, 99 kr.
Alldeles lysande kycklinggultorange typ.. :)
In på CG o handlade div flaskor o tuber, det är till att handla budget..
Tänk om man nån gg kunde shoppa loss bland Cliniqes prylar.. :(

Men det duger utmärkt åt mig det åxå, saltvattenspray, hårgele, lockspray (när jag rullar upp håret..), bodylotion, tops å ett par sportsockar fr Pierre Robert. 
För dom har dom bästa sportsockarna jag nånsin hittat.
Passar perfekt o sitter kvar på foten när man drar av sig skon..

Letade ef en ny bh men icke.... :((
Letade ef "hållainkärringfläskettrosor" el som det heter shapingtrosa.
Lika illa där... :((
Det fanns förstås men inga som passade det jag sökte efter...

Å se, en flaska topplack o en flaska silverart fr Depend blev det oxå.
Trots att jag rensade bort ett gäng i tors kväll :))

Halva dagen har redan passerat men det känns som om jag gjort ett helt dagsverke..
Drog på mig träningskläderna strax ef att jag klev upp o bort till gymmet.
Ett pass pulsgång o ett pass armar-bröst o axlar.
Faan så seeeeegt det är att träna armarna men det blir väl bättre..
Jag börjar känna lite skillnad i både styrka o utseende men det går sååå lååångsamt.. :((

Tog frukost nr 1 mellan passen, en prot.shake o frukost nr 2 när jag kom hem.
Diskat o suttit i telen o sen hjälpt mamma.
*puh*...

Lite senare i eftermiddag ska jag ta en riktig dusch, rulla upp håret för till aftonen blir det Lasse Stefanz !!!
Yiiiihaaaaaaa!!
Ska bli sååå kul att få se/höra dom igen å släppa loss på både dansgolvet o framme vid scenen.. :))!!
Får 1 ev 2 kompisar med mig så det är kul att slippa åka ensam.

Det blir "rockig" stil ikväll, sv.shorts, boots o nya tshirten.
Å mitt blingblingbälte för 195 $ :))
Makeup blir ant lilaskiftande, mörklila/syren  el aubergin/grå sotning o bleka läppar.
Det är lika snyggt vilket som till gröna ögon, lila o grått framhäver gröna ögon.
Nåt att tänka på...
Dessutom passar jag i kalla färger.

Middag idag blir 3-4 skivor fläskytterfilé med rostade rotsaker (sötpot, palsternacka o morot) o bbq sås.
Flera har frågat om recept o här kommer frukostförslag, lovar lägga ut chokladtårtan fr förra helgen imorrn :))

Hälsogröt 1 prt:
2½ dl vatten
2 msk krossade linfrö
5 st sönderklippta/hackade katrinplommon.
Förbered detta kvällen innan el innan morgondusch t ex.

Tillsätt 1 dl havregryn el krossat boveteflingor o några saltkorn.
Koka i några minuter, bovetegrynen behöver ca 7 min.
Skala o riv ett äpple o lägg ovanpå, servera med kall mjölk el havremjölk.
Mums för magen !!
Bättre med ett rivet äpple än med sött äppelmos, dessutom får du i dig vitaminer o fibrer.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Smoothie's:

Basen är alltid 2½ dl mjölk, yoghurt el havremjölk samt 2 msk loppfrön.
Sen kan man mixa ner 1 banan o en apelsin för en solgul smootihe.
Skala apelsin o ta bort så mycket av det vita som möjligt.
Banan o apelsin är suveränt gott o en riktig vitamininjektion.

För en jordgubbssmoothie tar man 1 banan o några jordgubbar o mixar samman.
Banan o jordgubbar har strålande äktenskapstycke i en smoothie :)

Blåbär o banan är samma, suveränt gott att mixa ihop.

Loppfrön är jättebra för magen, ger snabbare effekt än linfrön som tar lite längre tid på sig att verka.
Loppfrön bildar en geleaktig konsistens som ökar tarminnehållet o får tarmarna att jobba bättre.
Att få god genomströmmning i tarmsystemet är viktig, slippa ha maginnehåll ståendes för länge o förgifta kroppen till slut.
Det bästa med loppfrön är att det är lika bra oavsett vilket problem man har med magen, det stabiliserar både en långsam o en för snabb mage.

Använder man linfrön ska man använda krossade för då tillgodogör man sig de nyttiga fettsyrorna som finns i dom.
Hela linfrön kan magen inte smälta utan de passerar rakt igenom utan nåt näringsupptag fr dom.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mannagröt med blåbär:

1 prt mannagröt enl förpackningen.
Strö över lite strösöt el socker o blåbär.
Servera med kall mjölk el havremjölk.

Är såå gott med blåbär på mannagröten ist för slibbig, söt sylt..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Å så lyxig söndagsfrukost, 
Jumbokopp med varm choklad o macka o ägg.

En stor kopp varm mjölk el havremjölk ca 4 dl.
2 dsk kakao
1 dsk strösöt alt vanligt socker.
Vispa ner det i den varma mjölken tills allt löst sig.

Servera t ex surdegsbröd med gott pålägg o kokta ägg till.
Kanske med en sillabit till??

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Men nu blir det soffan ett tag innan dusch nr 2 för dagen påbörjas.


HA EN SKÖN LÖRDAG !!



Kommentarer

  1. Hoppas du får en fantastisk kväll!!! Och så var det två frågor: saltvattenspray? Var hittar du det? Vad använder du det till? Ser ju att vi båda har kortklippt hår - kanske kan jag lära mig något? Och loppfrön? Vad är det? Var hittar jag det?

    *ler* Kramar på dig!

    SvaraRadera
  2. Ha så kul på dansen, själv myser jag med mello!

    SvaraRadera
  3. LS... hoppas du har det toppen.... de var här igår men jag var inte där ; )
    Hållaintrosor..... det tror jag inte du behöver : )
    Danskramar till dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg