En grå....

... fredagsmorgon är det...
Sååå less jag e på detta nu.. :(

Avslutade den intensiva dagen igår med tvättstugan...
Mmmm, käckt.... :(

Endast EN maskin funkade så det tog sin lilla tid med 4 maskiner tvätt att köra.
Hängde det sista uppe i lägenheten annars hade jag inte varit klar förräns runt halv 11..
Men än en gg, tack gode tid för tvättmaskinens uppfinning !!!

Lilla snorfia är hemma idag oxå, hon sover än.
Å då är hon sjukt morgonpigg av sig ska ni veta !!
Så sover hon så är hon inte frisk..
Lika bra att vara inne o hemma tills hon är bra..

Har ett möte vid 10 idag, 2 pass på gymmet vid 12 tiden men ska ta det lite lugnt idag, känner mig inte helt hundra bra..
Sen ska vi baka choklad o jordnötsmuffins !!
Recept kommer, jag lovar !! =))
Sen kaaaanske jag kan få tid att svabba av köksgolvet så tar vi helg ef det !!
Middag blir nog pasta, kotlett, ugnsbakade grönsaker o chilifraiche.

Receptet på cowboygrytan efterfrågades på fejjan häromdagen.
Så här kommer det än en gg:


Cowboygryta 4 prt:

400 gr nötfärs
2 msk smör
1-2 gula/röda lökar
100 gr kryddkorv t ex chorizo, kabanoss el dyl..
½ chilifrukt
(jag hade ingen så jag tog ½ grön paprika..)
1 brk hela tomater
1 brk röda kidneybönor
ev vitlök
salt, sv.peppar, paprikapulver, ev chilikrydda.

Skala o skiva löken i tunna klyftor.
Fräs färsen i smöret o låt få lite färg, ha i löken o fräs runt en stund.
Snitta korven på längden o skär i små halvmånar o ha i den.
Tillsätt tomater o avspolade kidneybönor, ev chilifrukt o vitlöken.
(Bönorna är lite slemmiga i burken o behöver sköljas av..)

Låt småputtra en stund, krydda ef eget tycke.
Servera med ett gott lantbröd t ex.

Men nu e det tajjm för frukost !!

HA EN SKÖN FREDAG !!

Kommentarer

  1. Jordnötsmuffins låter kanon, ser fram emot recept! Kram

    SvaraRadera
  2. Mammor kan va bra att ha ibland...
    Ha en bra helg!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grått här också. Gråkallt till och med inne, trots att det bara är en minusgrad och vindstilla, fattar inte hur det går ihop.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg