Åååååh en sån afton....


... till bästaste SANNEX !!!
Dom ÄR Sveriges bästa dansband just nu <3

EN SÅN KVÄLL !!!

Helt galet, sanslöst roligt !!!
Sååå mycket folk redan när jag kom ca kvart i 9 så det fanns icke EN ENDA parkeringsplats vid parken så jag fick åka uppför backen o parkera på Samarkand..
In o betala, in m kläderna i garderoben, hitta ett bra ställe för ryggan som var fylld med div saker...
Joggingbyxor för hemresan, gympaskor, läppglans, 2 flaskor rehydreringsdryck fr gymmet å en banan :)



Från det dom drog igång 1a låten "Söderut" till sista låten "Sista dansen.." så var det som en kokande kittel på dansgolvet av dansande, glada, lyckliga dansare =))
Jag dansade precis ALLA låtar under kvällen, det var längesen det hände sist =))
Brukar stå 2-3 låtar men det blev precis alla låtar igår kväll !!
Såå jäkla kul !!

Å då hann jag ändå inte med att dansa med alla jag skulle velat dansa med.. 
Dansade med 2-3 st jag inte dansat med på hur längesen som helst så det var skoj.
Det finns ju inte direkt några "stolpskott" på en sån dans som är totalt omöjliga att dansa med men visst, en man höll på å bryta fingrarna av mig...
Är öm än...
En del har svårt för att vara varliga o mjuka...

Dansade med en man, han är rejält stor, skulle gissa på ca 130 kg (lång dessutom..) men herregud vad han kan bugga !!
Är imponerad av hur han orkar hålla det tempot med en sån kropp men han är så rolig att dansa med.
Å han är flitig på golvet.. :)

En rent ut sagt skitjobbig hemresa...
Är tacksam jag tog mig hem...
Jag var så trött, så trött....

Men jag vaknade redan ef 3 timmar .. :(
Kroppen är stenhög på endorfiner, tar ett tag innan det lägger sig men jag somnade om när jag läst tidningen så jag har sovit en stund till.

Idag blir det vila, inget gym behövs ef det 4 timmars passet igår =))
Benen fick en rejäl trimning.. =))
Så nu får jag ladda om för denna aftonen...
För ikväll är det....

LASSE STEFANZ !!!

På Sandra i Kalmar...
Kl 21.30 drar expresståget LS igång på scen =))
Nu är det 2½ mån sen sist så det ska bli såååå jäkla kul !!

Ska ta med min bok o få den signerad, hoppas på att få lite roliga kort i samband med det..
Dansen blir ju inte som gårdagen men jag hoppas på iaf på ett gäng goa foxar o bugg =))
Men det är 4 tim total lycka o glädje =))

Kan man bli annat än lycklig av en sån här text skriven av underbara JC...

Österlenvisan..

Jag har rest igenom Sverige
för att finna mig ett bo.
Många vackra platser har jag sett.
men ingenstans där jag vill bo.
Men när hoppet började svikta
kom jag ner till skåneland
och för första gången kände jag
hur mitt hjärta stod i brand.

Det var på vägen ner till Österlen
Någon mil från Kiviks hamn
där hitta jag ett litet hus
ganska nära havets strand.
Och mot väggen växer stockrosor
och gräset det är grönt.
Och i trädgården står äppelträd
i ett paradis så skönt.

Det jag sökte har jag funnit
i ett litet vackert hus,
och på den plats jag alltid drömt om
där ser jag nu min framtid ljus.
Och var morgon när jag vaknar
utav måsars gälla skri
och en sol från klarblå himmel,
ja då känner jag mig fri.

Det är på vägen ner till Österlen,
någon mil från Kiviks hamn.
Där har jag ett eget litet hus
och en vacker liten strand.
Där kan jag se hur havet stormar upp
en kylig vinterdag,
se hur havets starka vågor
slipar strandens vita sand.

Det är på vägen ner till Österlen,
någon mil från Kiviks hamn.
Där har jag ett eget litet hus
och en vacker liten strand.
Där kan jag andas havets salta vind.
Se en solnedgång i brand
och känna doften av en ljummen sommarkväll
av kaprifol och äppelblom. 



Det finns ju en anl till att jag har noterna till refrängen tatuerade ovanför loggan på min LS-tattoo på ryggen.. =))
Det är en i mitt tycke finaste låt han skrivit av alla hundratals han gjort...
Han blev nästan tårögd i nov när jag visade honom den.. =))
Underbara JC.. =))

Men nu är det dags för frukost..
Bakningen misslyckades å det grövsta igår så jag gör ett nytt försök idag med en annan sort..

Solen lyser med sin frånvaro, hoppas den dyker upp snart så det kan bli en stund på balkongen idag.

Här bjuder jag på låten Österlenvisan..
Lyssna o njut....


HA EN HÄRLIG LÖRDAG !!

Kommentarer

  1. Det är sånna kvällar man lever på länge, det är sånna kvällar jag minns nu när jag inte kan dansa längre.
    Du parkerade väl inte olagligt? Vore ju hemskt om min kompis skulle behöva lappa din bil....:D
    Ha så kul ikväll och hälsa Jocke från mig och min familj.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en minst lika bra kväll i kväll!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg