Kanske, kanske...


... att våren är på G....
När jag gick från gymmet igår kväll så var det sol, vindstilla o fågelkvitter o man kunde nästan känna doften av vår i luften..
Härligt !!

Mindre härligt att ställa sig på vågen idag, är flera veckor sen sist.. :((
Har gått upp ett par kilo så nu får det vara slut på smaska påskgodis, fika mm...
Ut å bränna kärringfläsk på pw o löpning, om det bara kunde bli lite varmare om nätterna så morgonen inte är så kall..
Finns inget så effektivt som pw o löpning på morgonen för att bränna av lite kärringfläsk... =))
Dessutom blir det en hel del dans framöver men kroppen är ju van vid det o pulsgången så det behövs ändring för att ge resultat.

Var ju på gymmet igår, en vecka sen sist.
Kondition o styrka arma-bröst-axlar stod på menyn igår kväll...
Stod i viktrummet bland ett gäng "valpar" (unga män, typ 22-23 år.....) när den ena kläckte ur sig:

-När hon kom in känner man sig liten...

Hmmm.... vet inte om det var komplimang el pik....
Varvid nästa "valp" kläckte ur sig:

-Kanske dags att lägga på lite vikt på den där??
Grrrrrrrr........
Dom var inte så kaxiga för ca 10 år sen när dom handlade godis av mig på macken i Köpingsvik.. =))

Igår var det extremt lugn dag på jobbet...
Seeeeeegt... så jag kunde åka ½ tim tidigare.
Idag är det lång dag till 18 o jag o kocken är ensamma idag.

Det byggs ju vindkraftspark ute i Östersjön 6 km ut fr Kårehamn.
Dom kom in igår o sa att det kommer mycket tung trafik denna veckan, dom kommer med material, jag tror nästan det är vingarna som kommer för dom behövde mycket plats.
Så dom bad oss flytta bilarna så nu blir det kanske lite mer liv o rörelse där nere.

Jag förstår inte dom som är så emot vindkraftverken...
Jag tycker det är vackert att se dom snurra o veta att naturkraft i form av vind kan ge el..

Men nu får jag sluta "surra", dax för frukost o göra mig i ordning för att jobba...

HA EN BRA DAG !!




Kommentarer

  1. Tack för en go pratstund och snack om det mesta idag:-) mvh. Fisk och chips

    SvaraRadera
  2. Ja du, nu är påsken över. Och lika kallt är det här! Satt i och för sig i underbar lä idag och det var RIKTIGT skönt. Men någon riktig värme är det ju inte tal om...

    Hoppas du får det bra på jobbet och att du får behålla dina tider! Jag promenerar ju varje morgon till jobbet - 3,4 km på 25 minuter - och det är otroligt skönt. Men annars hade jag ALDRIG någonsin fått för mig att "träna" på morgonen. Jag har med mig ombyte till jobbet, men jag går i mina högklackade stövlar.. :DDD

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gillar oxå vindkraftssnurrorna, de är så mäktiga! Mina föräldrar är delägare i ett vindkraftverk och när deras elräkning kommer så får de pengar i stället för att betala... Det skulle jag oxå gilla...

    SvaraRadera
  4. Ja äntligen känns de att de e vår, vindkraftverken e fina o se på men inte så kul att höra dygnet runt.
    Vi fick stoppat ett tänkt bygge av sådana en bit härifrån.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg