Solig lördag...

... är det !!
Strax ska jag ut på balkongen o tvätta av möblerna o se om jag kan sitta där en stund.
Tänkte nästan plocka upp mattan fr förrådet men det får vara, ska ju jobba hela veckan så inte förräns fre har jag möjlighet att sitta därute igen OM det är sol =))

Drog iväg på 1a repan på mina inlines på 2 år igår.
Det blev aldrig att jag åkte förra året, det fanns helt enkelt inte kraft nog till det...
Men sååå kul o underbart det var att svischa fram igen =))

Haha... svischa å svischa.... =))
Snarare som en vilt flaxande, skadeskjuten skatjävel... =))
Men vet ni vad??
Det bju'r jag på !!!
I min apfula gröna joggingdress o hjälm så är det nog ingen vacker syn men då gör det inget om jag drar kull i den joggingdressen å med min urusla balans så åker jag icke en meter utan hjälm...
Är väl rätt tomt därinne men utsidan kan ju få va snygg så länge det går iaf... =))
Tar en stund att få in tekniken igen men attansbananeridetblåskåpet vilka snygga ben/rumpa man får av det !!

Kände av det idag på gymmet, har kört pulsgång o ben-mage-ryggpass på förmiddagen.
Blir det dans till aftonen så får benen vila imorrn, kanske en tur på inlines OM det vackra vädret står sig.

Frukost nr 2 har intagits, hälsogröt m katrinplommon o rivet äpple o 2 kokta ägg.
Frukost nr 1 intogs på gymmet i form av en prot.shake..

Sen jag började med styrketräningen på allvar runt den 22a dec så har följande hänt:
(Om nån är intresserad....)
1a siffrorna är startvikt o den senare där jag är idag..

Crunch (mage 6 pack..)
Fr 15 till 20 kg..
Som min uuuuuuuunderbara tonårsdotter uttrycker sig:
Alltså... mammaaaaaaaaaaa...... 
(å trycker pekfingret i magen på mig...)
Dina magmuskler är stenhårda, ändå har du massa löst fläsk utanpå...
Jupp, TACK FÖR DET !!
Grrrrrr......

Benpress:
Fr 30/40 -40/50 kg..
Vader samma viktutv..

Pulldown (stora ryggmuskler)
15-27.5 kg..
Low row (rygg)
15-22.5 kg..
Pulley (rygg)
15-20 kg..

Insida lår:
15-25 kg
Baksida av lår/sätesmuskel:
20-30 kg..
Benböj i smith:
20-22.5 kg...
Jag har ju försökt öka med 5 kg men då får jag ont i bäckenet, riktigt ONT så jag har gått tillbaka o kört utan ex vikt i några veckor men nu har jag lagt på 2.5 kg o hittills går det bra.
Stången i sig väger 20 kg + din egen kroppsvikt..

Triceps m krokig stång bakom huvudet:
7-9.5 kg..
Shoulderpess:
7.5-10 kg..
När jag beklagade mig över den usla fjantvikten för vår underbara PT så tröstade han mig med att de flesta ligger där runt den vikten.
Man orkar helt enkelt inte så mycket rakt upp..
Tack för det Daniel =))
Kändes myyyycket bättre efter dom orden =))

Nähä, ut på balkongen innan solen försvinner...
Men man kunde ju ge sig faan på att få en utbrott av *rabies... =((
Som en underbar vårgåva varenda jävla vår när solen kommer fram.. =((
Men jag har attackerat det med ilsket anitivrusmedicin så jag hoppas det stannar av o går tillbaka..



*rabies = oral herpes..

HA EN SKÖN LÖRDAG !!

Kommentarer

Populära inlägg