Torsdag....

... idag o imorrn är det fredag...
Har handlat inför hennes födelsedag på sön, smörgåstårta är ju beställd o en apelsinmoussetårta som jag brukar göra vid påsk.

Igår bakade jag Malla's chokladkakor o recept efterfrågades..
Myyycket enkelt !!


200 gr mjöl
150 gr smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 msk kakao.

Lägg allt i en matberedare o mixa samman.
Knåda ihop en knubbig rulle, ca 4 cm i diameter.
Lägg i kylen att stelna nån timme.
Skär ½cm tjocka skivor o pensla med lätt vispad äggvita o strö över pärlsocker.
Grädda i 225C ca 10-12 min.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag lagade Laxpasta till middag igår.
Såå supersmarrigt !!


2 prt:

Ca 250 gr lax
I brk creme fraiche, valfri fetthalt.
Ca 1 tsk senap
Ca 1 tsk honung.
sv-peppar el citronpeppar, dill.

Strimla laxen o fräs den en stund i stekpanna. 
Tillsätt creme fraichen, tar man minifraiche behöver den redas lite.
Smaka av med senap, honung, valfri peppar o dill.
Blanda i nykokt pasta o servera m sallad o ev bröd.

Mycket gott som lätt middag el lunch.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I övrigt då??
Tja, inte mycket....
2 långlånga dagar väntar på jobbet så imorrn är det inte nån sovmorgon.
Ska tvätta lite ikväll bara, äta middag o kolla tv lite..
Suuuuuperspännande afton väntar....
NOT !!

Men till er andra:

HA EN SKÖN KVÄLL !!

Kommentarer

  1. Här blir det laxpasta i kväll. Fasr jag gör en annan variant med västerbottenost och sparris :-)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg