Valborgsmässoafton....

Ja, vad ska jag säga som inte är sagt innan??



Ödet ville annorlunda...
Livet är skört.....
Livet går vidare..

Jag åkte ner till graven igår med blommor direkt efter jobbet, det skulle varit vår 1 åriga förlovningsdag idag.
Det är tungt, nog värre än jag trodde..
Men snart har ett år passerat med alla dagar o det sägs bli lättare efter det..
Sorgen i sig är över men det är tungt med alla minnen...

Det finns inte en dag utan att han finns i mina tankar...
Att nu bli påmind om vad jag-vi hade men som togs ifrån oss...
Att jag-vi inte fick behålla det..
Varför jag-vi inte var värda det???


Jag åkte till en bekant efter att jag varit vid graven, skönt att snacka bort ett par timmar på lite "skit" o skingra tankarna....
Tack om du läser detta...

Ska strax åka o jobba..
En del gäster igår, danskarna börjar komma nu som ska bygga tornen.
Jag är rätt slängd på att förstå danska men vissa e rätt knepiga att höra vad dom säger.
Är dom då inte vana att jobba i Sverige för jag tror många som jobbar av o till i Sverige försvenskar sin danska omedvetet så är det rätt knepigt.

Vaknade med halsont, inte bra...
Hoppas det håller sig på mattan s a s o inte blir värre el jag får feber.

Vad aftonen bjuder på vet jag inte, det kvittar vart jag åker el befinner mig, jag kommer inte ifrån mig själv ändå...

Hoppas på nåt sällskap för att skingra tankar o minnen med...

HA EN FIN VALBORGSAFTON !!



Kommentarer

  1. Hoppas det inte blir en alltför tung dag. I morgon är det maj, den "vårigaste" av månader.

    SvaraRadera
  2. Åhh vännen det smärtar mig, tänk att ett år har gått.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ibland räcker inga ord till ...
    Tror att det finns en mening med det som sker ... trots allt och på något vis ... fastän det är obegripligt här och nu ...
    Tankar till dig!/Mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg