Biggest Looser...


14½ år sen...

Ja, ibland är den största förloraren den som vinner mest...
Biggest looser har ju börjat, denna gg i 7an's kanal..
Jag har sett nåt avsnitt innan av de tidigare omgångarna men det var en usel kopia av den amerikanska men denna gg verkar dom har lyckats bättre.

Kristin Kaspersen är programledare o det är inget större fel med henne men hon har aldrig varit överviktig.
Ali som leder den am.versionen av det har varit lika tjock som dom deltagande (om jag inte är helt ute o cyklar i det blå..)
Jag skulle tycka det vore svårt att identifiera mig med en sån person o det behöver man i sin strävan att gå ner i vikt.

Alla typer av personer finns där men redan 1a veckan ser man vilka som är där på allvar o vilka som inte är lika motiverade.
Igår åkte ju Jenny ut som 1a person att få lämna BL i år.
Hon var tyvärr en sån person som skyller allt på alla andra o inte ser sin egen del i både viktuppgång o förmåga att gå ner i vikt.
Det var ju jobbigt att anstränga sig., man blir ju svettig o blöt, mjölksyran i kroppen gjorde ont, bla, bla, bla....
Fanns ingen ände på hennes ursäkter..
Men det var precis lika jobbigt för de andra, gjorde lika ont, de mådde lika dåligt när slaggprodukter lämnar kroppen osv.
Hon tyckte bara att alla andra var falska, hade gått bakom hennes rygg, dom var elaka/dumma mm men det är en 5 årings mentalitet, att skylla allt på andra o inte ta ansvar för sin egen del.
Har man ätit sig till en sån vikt så får man ta sitt ansvar för det, oavsett orsak.

Hon var ju tyngst av alla, både män o kvinnor, 184.8 kg...
Men oxå den som hade haft mest att vinna på att satsa ordentligt..
Ju tyngre man är, desto mer tappar man i början, så är det.

En tjej hade nästan tappat 11 kg o det är helt makalöst!!
Att 3 av männen låg på mellan -12-15 kg är inte så konstigt.
Tyvärr är det så att män har högre förbränning o tappar mer/fortare än kvinnor, så är det bara.
Sen tappar man ju vätska i början, en del av den höga siffran vid sån extrem övervikt.

Själv gick jag med i VV aug -98, nuv tonåringen var 4 mån gammal.
Tog mig 6 mån att gå ner 16 kg o då motionerade jag INTE tyvärr..
Exmaken var på sjön o jag var ensam med barnen stor del av tiden så den motion jag fick var att gå med barnvagnen.
Höll min målvikt i 1 mån, sen var jag gravid med sonen.
Hade samma slutvikt på hans graviditet som jag hade när jag började på VV ef den nuv tonårsdotterns födelse..

Höll det i några år för att vid separation fr nuv exmaken så rasade jag i vikt, var som ett skelett för att när aptiten återkom (o det gjorde den med besked kan jag säga) så la jag raskt på mig ca 15-16 kg...

Låg på den vikten i ca 3 år innan jag tog tag i det igen o började på VV igen, mest för att komma igång.
Körde en egen variant av VV mixat med GI...
Gick ner 8 kg, stod på 70 rätt länge, återvände ju ut på dansbanorna för 5 år sen o då började jag tappa automatiskt.
Var nere på 62 kg (liiiite i smalaste laget..) i ca 2½ år, sen började det krypa sakta uppåt igen.


I aug förra året fick jag nog, då vägde jag drygt 73 kg.
Ströp allt småätande, alla kakor o dyl, började med pw's o sen började jag på gymmet.
I jan var jag nere i drygt 65 kg.


Nu pendlar jag ett par kilo uppåt o däremellan.
Just idag stod vågen på 66.8 kg, lite för mycket men skam den som ger sig.
Jag kommer alltid få hålla på å vakta på vikten, övervikt ligger i släkten o när man gillar att baka o fixa goda desserter så är det en ständig "kamp"..
Jobbar man som jag dessutom på restaurang är det än svårare..
Ska jag vara riktig fit så får jag hålla stenhård diet o det orkar man ett tag men man måste ju få leva oxå.
Inte bara tänka kalorier in o ut..

Idag har jag åkt inlines 40 min, sen drog jag ett ben-mage-ryggpass på gymmet.
Imorrn blir det gymmet ef jobbet men på fre är det dans till Sannex i Oskarshamn.
3½ timme dans.. =))
Fler än en gg som jag dansat precis alla danser men man måste ju dricka oxå.. =(

Lör är det LS i Kalmar men då blir det ju inte lika mycket dans men man rör ju på sig iaf.
Så konditionsmässigt så får jag så det räcker i helgen, tyvärr är det så att kroppen är van vid det nu o bränner inte lika mycket.
Jag kan ha tappat över 1 kg på en kväll men det är ju vätska mesta delen.
Tyvärr...

Delvis därför att jag börjat med inlines nu, se om det kan ge förbränningen en skjuts..

Ef träningen idag tog jag en prot.shake, lite prot.yoghurt o 2 kokta ägg.
Ska äta middag lite senare, idag var det bara en köttbullemacka på jobbet, jag slutade ju så tidigt.

HA EN BRA KVÄLL !!!





Kommentarer

  1. Du är jätteduktig på att hålla dig i form! :)/mormor

    SvaraRadera
  2. Har aldrig kollat på biggest looser, men tycker du e duktig.
    SV: Texas Longhorn kan du googla, fanns ingen i Kalmar men man kan bli franchisetagare, kanske ngt för dig att öppna i Kalmar?
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Tycker också att du är duktig på att träna och hålla dig i form. Och jag vet att ju äldre man blir desto svårare är det faktiskt att få resultat. Och du är ju dessutom vältränad och smal - alltså blir det ju inte de enorma viktnedgångarna.. *ler*
    Jag tränar lite (4ggr/veckan) och går en mil om dagen på vardagar, men jag går inte ner ett gram. Trots att jag äter bra mat och välavvägt. Jag har någonstans kommit till ro med att det är så här jag ser ut och det är liksom inte mer att göra - i alla fall för det som når ögat.. ;)

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Du är superduktig!
    Jag blev så irriterad på Jenny i BL. Snacka om att kasta bort världens chans. Inte hennes fel alls, nädå. Det är väl någon annan som stoppat i henne alla godsaker också. Gillar inte folk som bara skyller ifrån sig och inte kan se sin egen del i det hela. Skönt hon åkte ut!
    Kram Pia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg