För 15 år sen forts...

... så väntade jag å väntade å väntade...
Å väntade lite till....

Men efter att ett dygn hade gått sen vattnet gick o inga värkar kom så bestämde dom att sätta värkdropp så det gjordes kl 8 på morgonen.

Men det tog till kl 23.34 innan lilla damen behagade komma ut.
Jag födde med enbart akupunktur o lustgas som bedövning så jag var totalt slut..



3675 gr o 50 cm lång...


Idag fyller hon MOPPE !! =))
Helt otroligt !!
"Modell.."


Med pappa på fiskebåten för några år sen..

Typ vandrande lik på Halloween 2011..


Tiden går fort.....

Hon kom upp halv 6 idag o ville jag skulle sjunga för henne så det gjorde jag.
Men hon sa jag skulle sjunga fint men jag sa att det bjuder jag på =))
Det var lika vackert väder när hon föddes, sol o +17C..
Kollade hennes "Mitt första år.." där jag skrivit in det..

Gjorde smörgåstårta igår kväll, fick sätta den på balkongen för jag fick inte in den i kylen.
Den ord tårtan e klar, tog bort ringen o gelén hade stelnat bra.
Ska hämta en marsipanskylt på kondiset bara o lägga på.
Gästerna kommer kl 1.

Så det blir att garnera smörgåsåtårtan på förmiddagen o duka.
Hoppas hinna en stund i solen på balkongen oxå, var ju ett helt makalöst väder igår men då jobbade jag ju.

Lite frukost måste vi oxå ha, får se vad hon önskar sig för nåt.

HA EN SKÖN, SOLIG SÖNDAG !!

Kommentarer

  1. Grattis till henne! (och bläsch för värkdropp, det gör det såå jobbigt)

    SvaraRadera
  2. Jadu Åsa, ingen av mina barn har kommit ut frivilligt...
    Har blivit igångsatt med alla 3.
    Linn pga svår havandeskapsförgiftning. (Mer än fullgången..)
    Erica gick vattnet men sen hände inget.
    Elias på humanitär indikation för jag mådde så dåligt. (Mer än fullgången..)
    Så jag vet inte hur det är med ett "naturligt" förlossningsförlopp tyvärr..

    SvaraRadera
  3. Grattis till henne!
    Min dotter blir 19 år på lördag! Sonen A blir 15 år 10 juni....Yngre dottern blir 17 i juli..åren går...
    Ha en mysig dag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till er båda! Dig för att du har en underbar dotter och Midi för att hon fyller år!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tänk vad tiden går fort, grattis till unga damen kram Diana

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg