Alldeles...

..... sprillans nytt är ännu året 2016....
Som man halkade in i som på ett bananskal i stort sett....

Nyårsaftonen tillbringades i bekanta å obekantas närvaro...
Kände inte mer än 3 av de 13 som var på festen men det var trevligt.
God mat, förrätt å huvudrätt var hämtade från catering å efterrätten hade värden gjort själv.
Menyn var klassisk Nyårsmeny:
Förrätt: Toast skagen
Huvudrätt: Oxfilé med pot.gratäng, beå å rödvinssås, sallad.
Efterrätt: Vaniljpannacotta med hjortrongelé.
Men vi fick ju bege oss hem efter 12 slaget när fyrverkerierna började falna.
Jag skulle upp 5.30, börja jobba kl 7 imorse.

Jodå, upp kom jag, fixade mig i ornding å skulle gå ut till bilen.
Jag bara kände hur fötterna gled, det var glashalt på stenbeläggningen.
Men kom iväg, parkerade på en centrumparkering, där är det gratis alla helger-helgdagar.
Ilade iväg på blankisen som Bambi bort till sjukhuset men som tur var halkade jag inte.
Den turen hade inte en av mina jobbarkompisar idag....
TRE ggr hade hon slagit dit med cykeln imorse...
Först när hon cyklade, slog dit...
Upp igen på cykeln å slog dit....
Då tog hon cykeln å GICK men slog dit å slog i bakhuvudet.
Hon var öm i hela kroppen stackars tjejen...

Slutade efter lunchen så jag hemma halv 2 idag.
Nu blir det soft framför tv'n, kolla Ivanhoe men ska se reperisen på Elvisaftonen dom sände igår kväll oxå.
Cirkus ikväll på tv'n, är barnsligt förtjust i cirkus så det ska jag se :)
Det får bli tidig säng, imorrn jobbar jag 7-19 som är brukligt när det är helg.
Snön har fallit ymnigt men det är tung blötsnö, hoppas verkligen inte att det fryser på, då får jag ett elände imorrn bitti....

Jaha, å vad kan 2016 tänkas föra med sig??
Ja, se det står skrivet i stjärnorna än så länge men det börjar bra.
Finns dans ikväll till Kindbergs i Oskarshamn men jag ska ju jobba imorrn.
Imorrn hade jag gärna varit i Karlshamn på Streaplers-Donnez, blir nog en helt galen danskväll men som sagt, ska ju jobba.
Men på tis så spinner vi loss till bästa Streaplers i Parken i Växjö.
Å nästa lör 9e står vännerna i PH's tillsammans med Voize i Parken i Växjö så det blir nog livat värre.

Å snart fyller sonen år, idag för 16 år sen så drog jag en djuuuuuuuuuup suck av lättnad att det blivit nytt år å han väntade med att bli född till nya milleniet hade inträtt.

GOD FORTSÄTTNING PÅ NYÅRET !!!

Kommentarer

Populära inlägg