Våren......

Köpte årets 1a bukett idag, dock inte dessa :)
..... är på väg.....
Nja, kanske inte riktigt även om tempen ute kan påskina det..
Men dom har ju "lovat" sibirisk kyla senare i veckan, nedåt -15 så än så regerar vintern..
Men det är nå visst med årets 1a bukett tulpaner..

Har ju jobbat idag men bara 5 tim.
Idag fick jag sms om att jobba både tis-ons 7-14.30 så det ska jag göra.
Insåg att jag då var tvungen att handla idag så det blev en tur till Maxi på GS.
Å där inhandlade jag en bukett tulpaner :))
Insåg med de kommande dagarnas jobb så blev det rivstart här hemma med att plocka undan det lilla av julsaker som fanns.
Gardiner, dukar, sätta upp annan belysning å lite annat.

Efter mycket bök med 3 olika gardiner till köket så fick jag till det så det blev snyggt...
Tills jag 30 min senare insåg att den ena hängde upp-å-ner.. :))
Förbannade panelgardinshelvete med sirligt, spretigt mönster åt båda hållen men en aaaaaaaaaningens mer åt ena hållet.
Fållen ser likadan ut uppe som nere så då råkade det bli så...
Nu var det inte nå större omak att vända på den men lik'förbannat så retfullt...

Fick en kommentar på fb om det inte var "respeklöst att härja runt i nån annans hem??"
Nu är det ju inte "nån annans hem" direkt....
Jag äger förvisso inte halva huset men jag bor här, min post kommer hit osv. 
Jag måste kunna fixa å dona precis som jag vill utan att "tassa på tå" för honom å få det "godkänt".
Har han invändningar får han ta det efteråt men än har det inte hänt.

Men visst, det är lite känsligt i början, hur mycket plats man kan ta i nån annans hus-hem osv men ska man leva ihop får den andra partnern ta det.
Nu har vi rätt lika smak inredningsmässigt till 75% iaf, jag river inga väggar, målar eller tapetserar om men jag måste få fixa så jag oxå trivs.
Det var säkert lite jobbigt för honom i början men det fick han ta.
Jag har väl infört lite mer färg å "värme" i hemmet, det var rätt strikt maskulint.
Han har väl inte varit alldeles överförtjust över mitt (i hans ögon..)  "lull-lull" ibland, lite suckande å himlande med ögonen men det får han tåla.

Å det här med vaser är väl inte det han har mest av.....eeehrrmm.. :))
Valet föll på en glasburk modell stor lingonsyltburk men när han kom hem så hade han ju faktiskt en glaskanna i ett skåp.
Riktigt fint blev det.... :))
I övr finns en smal kristallvas som han fick i 50 års present från Volvo å en annan smal glasvas för typ max 5 tulpaner.
Män... ;)

Middag idag blev pasta å köttfärssås, så längesen vi hade det, såååå gott det var !!
Så det blev hela 3 matlådor till veckan, 2 går åt imorrn.
Men nu ska jag gå till köket å förbereda frukosten imorrn.
Koka ägg å lite annat....

HA EN BRA KVÄLL !!!








Kommentarer

Populära inlägg