Att.......

...... gå med smärta länge är påfrestande....
Det har jag ju gjort lite av å till under många, många år men nu blev det akut.
Idag för en vecka sen så jobbade jag ju 3 tim å jag gjorde nåt som gav mig oerhörd muskelmärta mellan skulderbladen.
Jag har tills igår trott det berott på överansträngning i musklerna å att det skulle släppa men icke...
Men igår kväll så hade jag så ont....
Jag kunde inte räta ut bröstryggen utan att det tog emot med smärta å jag kunde inte djupandas för det gjorde så ont.
Jag kunde knappt röra på huvudet alls åt nåt håll...

Så imorse så ringde jag en kiropraktorklinik då jag misstänkte nån form av låsning eftersom det gjorde så ont att försöka räta på mig.
Har väntat hela dagen på att dom skulle ringa upp å det gjorde hon när jag satt i bilen på väg in till Växjö för att handla lite.
Så jag fick en tid 20 min senare... 

Men jag blev lite sen, jag irrade som en fåne inne i Växjö med henne i telefon.
Å det är väl inte så lätt förklara, hon kom från Kalmar å hade nog inte varit här så jättelänge men till slut hittade jag dit.
Väl där blev det en lång inledning av besvär, gamla skador å dyl innan han började.
Tja...näe......lika smidig som en ekplanka som jag brukar säga....
Å det sa han oxå typ....
Men jag fick lägga mig på mage, han satte handflatorna mot ryggraden å tryckte till....
Då small det till en gg....
Å så flyttade han lite högre upp å tryckte till, då small det 5-6 ggr....
Å dom gör det på en utandning så det är omöjligt att hålla emot.. :))
Å det är ju vitsen med det, att man inte ska spjärna emot..
Han bände å vred lite men ett par manipulationer gick inte, det var för spänt.
Vissa triggerpunkter han satte i spänning gjorde nåt jävulskt ont men det är att andas djupt 

Jag drog storyn om älgkrocken å vä axel så han tryckte lite tillrätta där oxå..
Men nacken rörde han inte, det skulle bli för mycket idag sa han.
Det räcker för kroppen att börja "läka" det som han gjorde idag.
Jag berättade om yrseln i tis morse å det var inte alls konstigt sa han, det blir så med lång, intensiv smärta å låsningar.
Att jag själv misstänkte låsning är för att det är inte 1a gg jag har ont på så vis.
Har ju varit hos sjukgymnast många ggr, ett flertal ggr har dom dragit revbenen tillrätta när dom "hängt" sig s a s...

Uppenbarligen har jag en tendens till att dom hänger upp sig å ger låsningar.
Varför vet jag inte men jag har förstått sen många år att bröstryggen är en svag kroppsdel på mig.
Om det är medfött elr om det beror på för tungt arbete genom åren vet jag inte.
Sambon klagar på hur jag går å jag vet jag är hopsjunken.
Om jag är det pga medfödd svaghet i bröstryggen eller om det blivit så av gamla arbetsskador vet jag inte men jag försöker räta på mig när jag är ute på pw's.
Bak med axlarna, ut med bröstet å ner med axlarna å inte dra upp dom mot öronen.
Men jag glömmer mig väl ibland men jag försöker verkligen tänka på det.
Men när jag gick därifrån så kunde jag räta på mig utan smärta mer än ömhet i musklerna.
Jag kunde djupandas utan smärta, var nästan lite "hög" när jag gick därifrån.

Åkte å handlade det jag skulle men det tog tid.
Rusningstid i Växjö är inte kul kan jag säga...
Det blev sen middag idag, köttfärsbiffar med pasta, ugnsbakade grönsaker å paprika-chilifraiche.
Men sen kom tröttheten å smärtan.
Fick en grym huvudvärk, lite åt migränkänning å det är inte konstigt.
Men jag har tagit 2 polska migräntabletter å det hjälpte.
Dom börjar ta slut men sambon kom på att vi kan kanske be hans syster eller mamma att skicka 2-3 paket åt mig..
Blir liiiiiiite dyra tabletter att åka å köpa :)
Men jag är trött, trött i musklerna, allmänt öm.
Jag frågade honom hur jag skulle göra nu, om jag skulle vila å låta kroppen läka men det bästa var att röra sig lite lagom.
Kan bli lite som en inflammation när man varit så hårt spänd å det släpper men jag kunde ta typ Voltaren elr dyl mot det ett par dagar.

Jag får ju gå tillbaka om nån vecka, då var inte han där men nån av hans kollegor.
Får fixa nacken oxå, sen får man börja fundera på vad man göra för att förhindra det.
Men man måste nog bli "frisk" innan man kan börja bygga upp nåt.
Behöver nog 3-4 ggr iaf för att få allt på rätt plats.
Det kostade mig 600 spänn idag men smärtan å låsningen försvann så det får vara värt det...

Får se hur jag mår imorrn, om jag är pigg eller om jag ligger med yrsel...
Det återstår att se...

HA EN BRA KVÄLL !!!





 

Kommentarer

Populära inlägg