GRATTIS, GRATTIS...

...... får vi säga idag till käre sonen på 16 årsdagen !!!
Kl 05.03 denna dag år 2000 så föddes den (då) lille gossen... :))
3 990 gr tung :)
Bara ettor, nollor å tvåor i personnumret :))
Lite besvärlig var han dock allt, fick tvingas ut med hjälp av div medikamenter..
Vid midnatt tog dom hål på fosterhinnan å då blev det fart på värkarna.
Så vid 1 tiden las epiduralen å sen var det frid å fröjd.

Första å enda förlossningen som var helt smärtfri.
Men han ju tvunget att sätta hjärtat i halsgropen på mig.
Mot slutet så gick hjärtljuden ner markant vid varje värk å jag höll på å få spader..
Men då spände barnmorskan ögonen i mig å sa:
Nu tittar på du på MIG så ser vi till att få ut den lille...
Å ut kom han efter ca 30 min krystande.
Då var navelsträngen virad 2 varv om halsen, därav hjärtljuden som gick ner.
Men hon höll tillbaka huvudet så kroppen kunde glida ut utan att det drogs åt å sen lirkade hon loss navelsträngen från halsen på honom.
Födelsedagen firas imorgon med närmaste släkten :)) 

GRATTIS HJÄRTAT !!!



Kommentarer

  1. Tänk vad alla växer fort!
    Två av mina syskonbarn har börjat studera på universitet/högskolenivå
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg