Nu...

..... har julsakerna raskats undan.....
Bara att packa ner dom i lådorna å ner i förrådet i ca 11 mån...

Jodå, jag kom hem till ön utan större missöden.
Hade kanonväder hemma i Småland, strålande sol å blå himmel.
Strax innan Nybro kom en lätt snöby,  sen växlade vädret.
In på CG å köpte blommor fr mina föräldrar.
När jag backade ut kom en man halvspringandes med flaxande armar så jag stannade å drog ner rutan.
-Får jag låna ditt batteri nån minut??
Då var en bil stendöd i batteriet så jag öppnade huven å dom kopplade.
Men sen startade lätt så det tog inte lång stund.

Men väl över på ön så mötte jag en vägg av snö.
Snöade ymnigt å värre blev det ju längre norrut jag kom.
Stannade i Rälla hos släktingen,  då kom exmake med barnen, mina föräldrar avstod pga vädret.
Så vi hade ett par timmar i trevlig samvaro.
Men vad det snöade, tjocka flingor i ymnigt snöfall.
Dwt är mycket mer snö här än på Småland kan jag säga.
Vi hade -4,4 igår kväll men käre sambon hade hela -15.
Brrrrrrrrr.....
Väl hemma blev det mest tv ef att jag packat upp det lilla jag hade.

Imorse ringde telen,  då fick jag tid idag till sjukgymnasten.
Men det blev inte så mycket, fick ett träningsprogram för vä armbåge, sen får jag återkomma om jag får jobbet i Färjestaden.

Ska väl sätta ett par degar å baka lite.
Om det blir ikväll elr imorrn vet jag inte än.
Ska iaf se "En bit av 50 talet" å "Året var 1966 " ikväll på 1an.
Men nu ska jag ringa "bildoktorn " å se när jag kan köra dit imorrn...

HA EN BRA KVÄLL!!


Kommentarer

Populära inlägg