Dagarna........

....... rullar iväg på nya året....
Bara tis-ons som är helgdagar sen är det som vanligt.
Rätt skönt tycker jag, man blir knas ibland när det är helgdagar mitt i veckan, man vet till slut inte vilken dag det är.
Å andra sidan är det lite vemodigt, nu är jul å nyår över, det är ändå nåt speciellt med det.
Ingen helgdag förrän påsk nu å det ligger redan i slutet av mars...

Jobbade ju 7-19 i lördags å det gick bra.
Lite komiskt är det...
Jag gick "bredvid" mån-tis, blev inkallad för att det saknades folk fre-lör å fick jobba "självständigt" s a s å idag ska jag gå "bredvid" igen.. :)
Arbetsledaren kom i lör vid middagstid å frågade hur det gick??
Om jag fick den hjälp jag behövde, hur jag tyckte det var osv..
Men som jag sa, jag fixar väl jobbet sådär utan större roblem men det är ju dom andra som får ta "smällen" när det blir missöden å man tabbar sig.
Nu är det inga större katastrofer utan små saker man glömmer, gör i fel ordning, hinner inte riktigt med då det är löpande band i 2 moment osv..
Men hon var så tacksam att jag var där å hjälpte till :))

Jag var inte trött så direkt efter 12 tim pass men benen var grymt trötta så igår hände inte mycket.
Ett enda långt film-marathon blev det från 3 på eftermiddagen.
Förts såg vi "Noll tolerans", sen "Tredje vågen" via video, sen ramlade jag in på "Drömkåken" för att avsluta med "New years eve.." på tv :))
Den sista fullkomligt späckad med filmstjärnor..
Sarah Jessica Parker, Michelle Pfeiffer, Aston Kutcher, Jessica Biel å ett gäng andra...
Men ibland behöver man en riktig slapparsöndag, sällan jag har det i den tappningen.

Nu är det strax dax för frukost, sen göra mig i ordning för att åka å jobba.
10.30-19 står det på schemat.
Idag ska jag fotas så jag får väl lägga ner lite mer tid på det.
Jag ska ju få passerkort idag så jag kan gå igenom alla dörrar som dom andra gör.
För nu ska ni få höra hur man får göra utan passerkort:
Jag går in på vån 2, tar hissen upp till vån 3, ringer på klockan utanför köket å blir insläppt.
Går via köket till en annan hiss för att åka upp till vån 4 för att lämna lunchen i personalrummet, åker ner till vån 2 för att byta om i omklädningsrummet för att sen åka upp till vån 3 å börja jobba :))
Åka hiss en våning??
Ja, jag sparar mina ben å fötter så mycket jag kan, går tillräckligt många steg ändå under ett pass.....
Å det är personalhissar vi använder så ingen sjukling blir ståendes nånstans för min skull....
Å så hittar jag inte riktigt i trapphusen än....

Men imorrn så får vi spinna loss till bästa Streaplers i Parken i Växjö !!
Ska bli grymt skoj !!
Å på ons så bär det hem till Öland, ska fira en kär gammal släkting som ringer in på 88 år !!
Man vet inte hur länge man har dom kvar så man får passa på medans dom finns i livet.
Hem å plocka bort julsakerna, åker tillbaka på lör.
Då är det dans i Parken till bästa PH's å Voize.
PH har ju nästan varit husband i klubben så det kommer bli en galet kul afton :))
Har ju inte träffat PH sen i början på okt så det ska bli skoj som 17 :))
Men nu får jag se till att få i mig frukost å sen dra igång dagen...

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg