Idag.....

..... hade jag inget jobb inbokat så heeeeela dagen har ägnats åt städning...
Kan tyckas tråkigt å tradigt å det är väl men jag gillar ju att få riktigt rent hemma.
Å då har jag ändå inte rört 2 rum...

Men vaknade kl 5 å kunde då stört inte somna om..
Gick upp kvart i 7, då hade jag tröttnat på att ligga å vrida mig i sängen.
Kollade lite morgontv å åt frukost å sen drog jag igång.
Totalsanerat bägge badrummen å vardagsrummet, en hel del i köket.
Tvättat handdukar å så slängde jag i moppen å andra städtrasor oxå.
Plus lite annat men har en hel full maskin mörk 40C ligger å väntar på golvet i tvättstugan men tar det imorrn kväll tror jag.

Plingade i mobilen på väg hem från jobbet igår, då fick jag erbjudande om att jobba imorrn 10.30 -19 så det får det bli.
Trots att jag satt i bilen så svarade jag på det för hade jag väntat 5 min tills jag var hemma hade nån annan kanske hunnit före.
Hela dagen idag när jag dammsugit å stängt av den har jag kollat mobilen varje gång om nåt nytt jobbsms kommit som jag inte hört för dammsugaren.
Att ha den ständigt vid sidan av, se till att man hör den för att inte missa nåt jobberbjudande är en enorm stressfaktor.
För den som svarar först får oftast jobbet, ibland kan det gå till nån annan men oftast får man det.
Detta blir en bra jobbvecka, 4 dagar, då blir bara EN dag deltidsstämpling.
Kan ju trilla in nåt erbjudande imorrn om lördag men det återstår att se....

Så vi hade fredagsmys ikväll istället för imorrn, är ju inte hemma förrän typ 19.30.
Å då är det för sent för middag så ikväll gjorde jag en fiskgratäng, hur länge som helst sen sist...
Å tidig förmiddag idag bakade jag några släta bullar att göra semlor av så en minisemla fick bli efterrätt. 
Ååååååh...... jäddrans så gott det var !!!!

Å så har jag shoppat lite på nätet :D
Klickade hem ett par skor från Deichmann igår, fanns inte i nån affär i närheten när jag kollade.
Å dom tar ingen fraktavgift så priset blir detsamma å dom är redan betalda via direktöverföring.
Glammiga som sjutton så passar dom ska jag ha dom 13 feb på Galafesten i Vida Arena :))
Passar dom inte kan jag bara gå in i närmaste butik å returnera dom.

Inte så glammigt men ack så skönt att glida i när man kommer hem från en utekväll, en ny morgonrock fr HM blev det oxå... :)
Den jag har här har jag nog haft i 15 år tror jag...
Har en annan hemma men det är ju där det å inte här... :))
På jetsettrends finns mycket tjusigt :))
En klänning ska jag beställa, måste mäta mig för storleken å en ny hårblomma :))

 
Sonen fyller år nästa fredag så jag får se vad han önskar sig...
Planen är att fira honom på lördagen men OM jag blir erbjuden jobb hela helgen så får vi ev skjuta på det en vecka.
En enorm mental stress att inte veta hur varje vecka ser ut, hur mycket jobb man blir erbjuden osv...

Dans då??
Njaääääe......
Ev 30e jan, då spelar Jannez i parken.
Är typ hundra år sen jag dansade till dom känns det som.
Nån gång på Lundegård var det iaf....
6e feb blir det väldans iaf..
Då spelar Sannex i parken så då blir det att svänga de nyvaxade...
Å sen är det den stora Galafesten lör 13e feb :))

Så vi har mycket att se fram emot kommande månad :)
Men nu ska jag ta hand om mina stackars nariga händer å ögonbrynen ska pysslas om...
En dusch imorrn bitti får fullända det hela för denna gången...

Min egna minisemla.. :))

HA EN SKÖN KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg