En vacker...

.... vinterdag har det varit idag..
Höll på å svimma när jag kollade tempmätaren, -17.5 kl 7.30 imorse...brrrrrrrrr.......
Å det är nästan lika kallt nu..

Så lagon kul att ha fått meddelande från a-kassan imorse att jag blivit tilldelad en "varning" för jag misskött mitt arbetssökande.
Att jag var på anst.intervju min 1a arbetslösa dag, att jag skaffat ett jobb under tiden där jag gör ALLT jag kan för att få fler timmar var ICKE giltligt skäl.
Det enda jag INTE gjorde var att fylla i aktivitetsrapporten via af för jag glömde helt enkelt bort det...
Det är dom som går igenom rapporterna o ev meddelar a-kassan om nån inte fyllt i.
Dom VET att jag har ett deltidsjobb, att jag väntar svar från Färjestaden men anmälde mig ändå.
Jag har hittills skött det minutiöst så det är tacksamt att vara strävsam med arbetssökandet....

När man nu skött det som jag gjort, alltid fyllt i å skickat in kan man ju höra sig för varför den inte blivit ifylld.
Men jag har icke hört ett enda ljud sen före nyår.
Du är inte värd ett skit för af, det enda dom är intresserade av är att få sin lön.
Hur dom bemöter å tar hand om de inskrivna har dom inget intresse av.......

Men ett telesamtal från min avdelningsansvarige tillika en dansepingla, piggade upp. 
Ja, antingen jobbar jag TRE timmar som denna dag eller så ska vill dom man ska jobba 12 tim...
Allt eller inget, som vanligt :))
Samtidigt undrade hon om jag var ute å gick...
Nja, lite för kallt för det... (då var klockan strax 12...)
Ääääh, nu tycker jag du är liiite gnällig ;)
Å ja, faktiskt så jag svidade om snabbt, ut en runda på en timme, blev 6.2 km, 405 kcal brända !!
Ibland behöver man nån som sparkar upp röven ur soffan.. :))
Ett ljuvligt väder i skogen, gick så lätt att springa i  traktorspåren grannen hade kört upp.
Köpte ju broddar till joggingskorna å det var bästa investering jag gjort för 129 riksdaler :))
 Men det blev bitande kallt när jag vände hemåt i Ingelstad via landsvägen, då fick jag motvind.

Hem, spola av mig snabbt, in till stan, handla på Maxi inför födelsedagen i helgen, äta lite å sen till jobbet.
Å det gick det i 190 de 3 timmarna jag jobbade.

Så imorrn blir det jobb 7-17, hem, packa in i bilen å hem till ön.
Göra smörgåstårta imorrn kväll, födelsedagstårtan har jag lejt ut för bakning till en kär gammal släkting så den hämtar vi på vägen hem.
Å hon bakar så gärna för jag kommer inte hinna..

Så vid denna tiden för 16 år sen så satt jag knappast hemma i soffan...
Jag sniffade lustgas för fullt :))
Dom satte igång det 8.00 på morgonen men han tog tid på sig.
Dom funderade på att avbryta det hela vid 23.30 tiden men just då fick jag några extra kraftiga värkar så dom beslöt ta hål på fosterhinna, sen las epiduralen vid 1 tiden på natten.

Men nu får det bli en sen kvällsmacka....
Frukost vid 9.30, sen lunch kl 15 så det behövs en macka i magen...

HA EN SKÖN KVÄLL !!!







 




Kommentarer

Populära inlägg