Shopping, shopping, shopping.....

Jag lovade ju återkomma med min shopping som jag ägnade mig åt en kväll för knappa 2 veckor sen...
Å nu har det landat hemma i postlådan, förvisso på bägge adresserna men det löste ju sig då vi var hemma på ön gångna helgen..
Å tänk så roligt att handla på nätet när ALLT passade perfekt med ett undantag !!! :))

Det 1a som landade hemma var skorna...




Å jäääädrar vilken GLAMfaktor :)) 
Uj, uj, uj... :))
Men...eeeehmmm....dom är höga......
Något högre än jag trodde så det blir att gå i dom här hemma lite för att få in känslan med platån å den höga klacken...
Men sååååå glammiga dom är... :))

Sen dök morgonrocken upp från HM...

Å den är lika gosig som den ser ut...
Den gamla blå hamnade i soptunnan i fre då den var helt slät..
Den var lika fluffig som den nya när den var ny :))

Å när jag kom hem till Öland så hade klänningen å hårblomman dykt upp..

Klänningen var perfekt å hårblomman är jättefin :)
Jag är inte 100 nöjd med urringningen men det fixas lätt med några fina stygn på insidan, i övr satt den jättebra..
Det enda som fick gå tillbaka var ett läppstift fr HM, trodde den var gammelrosa men det var brunt, riktigt brunt å det är heeeeeeeelt fel färg för mig..

Har bara handlat 2 par jeans till mig under hösten utöver förbrukningsvaror så det var kul att shoppa.
Men nu får det vara med shopping för ett bra tag...

Så till den stora Galafesten blir det skorna å klänningen, håret ska en frissa fixa, makeup a la klassisk 50 tal å en silverfärgad clutch till det.
Å riktiga blingbling-smycken som pricken över i'et som man säger.. :))
Jäklars så skoj det ska bli å göra sig så riktigt festklädd :))
Tog med min (nästan iaf..) fotknölslånga svarta yllekappa från ön i helgen, köpte den säkert för 16-17 år sen.
Men den blir ju aldrig omoderna som tur är..
Hamnade i en fb tråd med en av dom som ska dit (hon jobbar på företaget som håller festen...) så jag vet det är fler som planerar lika noga som jag, haha  :))
-Jaaa, det kommer ta hela daaaaan med hår, smink å accessoarer.. :))
Herrarna håller sig väl till kostym mestadels då det är klädsel "kavaj".

Vad innebär då klädsel "Kavaj"??
 Jo, se följande: 


Undvik:

 Tillbehör:







  • Vackra smycken passar bra.(har jag :) )
  • Fin väska och skor. (Har jag :) )
  • Valfri frisyr. (ska till frissan.. :) )

  •  Allt hämtat från Etikett doktorn på nätet :)

    Tycker det är kul med klädkod, sällan man har det idag.
    Sambon är dock mindre förtjust i det..
    Hela hans  ungdomstid var en enda klädkod då han gick på internatskola i Polen.
    Det var Kavaj/Blazer, byxa, skjorta å slips.
    Varje dag i 5 års tid....
    Han kan knyta slips på 4 olika vis, likaså hur man knyter en scarf på olika sätt som man har till en rock å dyl.
    Han kan alla koder på skor, vilken färg till vilket tillfälle å klockslag.
    När han slutade skolan var han innerligt trött på det men idag tycker han det är rätt kul igen.
    Han har väl lite synpunkter hur svenskar klär "upp" sig ibland å jag tycker det är trist när folk kommer vardagsklädda på fest.

    Igår hände inte så mycket, vi gick inte ens på halvfart....
    Sambon var hemma från jobbet, drogs med en tung huvudvärk hela måndagen.
    Jag vaknade igår med lätt yrsel, hade tendens till yrsel hela dagen så det blev inte mycket gjort.
    Men idag har jag varit ute en timme, jätteskönt även om det är slaskigt å trist.
    En god frukost, en dusch, hivat ur sängkläderna, kört en maskin tvätt.
    Diskat glashyllorna i mitt badrumsskåp som inte blivit gjort sen jag återkom men äntligen fick jag tummen ur som man säger...

    Men nu får det vara för idag...
    Middag blir torsk panerad i panko, (aldrig gjort det innan..) potatis, morötter,  spenat-å-ostsås...
    Vi hade det till lunch i mån på sjukhuset å jäklar så god såsen var..
    Ska försöka återskapa den, om jag lyckas är en annan sak...


    HA EN BRA DAG !!!


     










    Kommentarer

    Populära inlägg