Vilken lyx.....

....... att komma ut till brevlådan idag å hitta dessa :))
Ingen av oss tömde den igår så idag låg det drivor av post, reklam å tidningar....
Detta mina vänner, är lyx på hög nivå i vardagen för mig... :))
Å äntligen har jag fått en 20% rabattkupong som jag ska handla julklapp för :)
Som jag väntat på den...
Fick ju pengar av syrran å jag behöver en ny foundation så det ska bli en lyxig sak.
Fick ett prov i Damernas i höstas fr Estée Lauder, Double wear Stay in place foundation i färgen Fresco.
"Ödslade" den på julbordet jag var på med gamla jobbet men vilken finish !!
Å jösses säger jag bara !!!
Men är rent grisadyr till ord pris så med denna rabattkupong får jag ner den betydligt i pris.
Å kan kosta på mig den å få lite glamourlyx till (nåja..) överkomligt pris.
Har ju en vardagsfoundation som duger bra men för att få den där riktigt snygga finishen krävs nog lite dyrare.
Nu slösar jag det knappast varje dag men ack så roligt att få lägga makeup när man ska iväg på dans :))
Nackdelen är att det är en flaska, alltid svårt att få ut det sista.

Måste ha en ansiktsskrubb å rengöringslotion oxå.
Absolut bästa rengöringslotion jag nånsin haft är snorbillig, Garnier rengöringslotion.
Kostar typ 40 kr på Netto å dyl ställen.
Tar ALLT, även matta longlasting läppstift.

Å skorna har redan kommit men måste hämtas då brevlådan är ute vid vägen.
Klänningen å hårblomman klickades hem igår :)



Jetsettrend har myycket bra storleksguide, det skiljer sig nämligen från märke till märke.
I denna klänningen kan jag ha L, andra hade jag behövt XL.
Nä, så överviktig är jag inte men storlekarna är rätt små.
Är dom asiatiska får man gå upp 2 strl ibland, dom har ju en annan kroppstyp.

Beställde tid för blekning (ej klipp, behöver längden..) igår till 2 dagar innan galafesten.
För på den dagen ska jag åka iväg till en tjej som var elev hemma i Bghm, sjuuuukt duktig redan då så hon ska sätta upp håret som jag vill.
Hon har nu en salong några mil härifrån.
Är det nån som kan fixa det så är det hon !!!
Men hon ska få lära mig hur man gör en sån frisyr för jag kan det inte.
Resultatet får ni när det är klart :))
Å är det snöstorm så jag inte kan köra så kan jag ju fixa till det hyfsat själv med hårspolar.

Å så läser jag att LS ska vara i Kalmar EXAKT den kvällen.....
Så jäkla trött jag blir på att det alltid ska köra ihop sig....

Idag är det baaaaaaara slappardag....
Har hängt upp en maskin tvätt, det är allt, disken diskade sig självt i diskmaskinen... :))
Var grymt trött igår när jag kom hem fr jobbet halv 8 så jag la mig redan halv 10.
Å sov till imorse...

En sen frukost blev det men desto godare smakade den.
Ska inte göra ett någe idag, bara laga mat.
Rostade rotsaker å kycklingfilé.
Ikväll får det bli tv, ska se "Sex and the city 2", har inte sett den faktiskt.
Men sambon vill inte se den med mig, jag tycker han e lite tetig... ;)
Nu ska jag läsa mina magasin å njuta en stund.....
HA EN SKÖN LÖRDAG !!!


Kommentarer

  1. Jag har unnat mig en bra foundation när jag hade rabatt, men jag tycker det är svårt. Just nu är jag så torr i hyn att det inte är ngn ide ens.
    Får kolla lite filmer och fråga på vårt parfymeri hur jag skall få till det. Har ju sminkat mig i eviga tider i stort sett varje dag men fd har aldrig riktigt funkat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan vara knepigt att få rätt nyans.
      Men dom brukar vara duktiga på makeupaffärerna å kan hjälpa dig.
      Just nyansen är jättesvårt att hitta rätt tycker jag.
      Ja, torr hy har jag alltid haft å än värre på vintern, jag har ett serum jag tar nån gång då å då, inte så ofta som jag borde dock.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg