Dansbandsveckan....



......på "Cindy" inleddes igår....
Det är 4e året som Viking Line har konceptet med en hel veckas dansband.
Den inleddes igår med Streaplers å Kindbergs.
Idag spelar Perikles å Casanova.
Ons: Blender å Sannex
Tors: Jannez å Larz Kristerz
Fre: Titanix å Voize
Lör: Barbados å Arvingarna
Sön: Rock'n'roll med Wizex, The Playtones, Hub caps å Cherry Tess...

Utöver detta så är det en mängd annan underhållning men jag tog bara huvudnumren s a s...

Jag har inte åkt nån dansbandsvecka till havs å jag gör nog inte heller.
Det är precis fullbokat, m a o galet mycket folk.
Jag klarar inte av när det är så packat med folk, så trångt på dansgolv med allt vad det innebär.
Å så kanske rätt mycket fylla till det även om jag tror de flesta just denna veckan är där för att dansa...
Jag diskuterade det hela med en person för lite sen å hon-han sa att " det kopplar jag bort, jag stänger av...."
Men se, det är det jag inte kan göra......
En "skada" av utbrändheten förmodar jag, allt går som på en autobahn rakt in i hjärnan, det finns inget filter längre som filtrerar allt å jag blir superstressad mentalt å helt slut så jag avstår.
Det är piss rent ut sagt att ha det så men jag orkar inte....
Jag tycker det är påfrestande när det är runt 500 i Parken på Sannex t ex men då kan jag, om jag vill, åka därifrån..
Men det går inte ute på Östersjöns vatten, du är fast där å har ingen möjlighet att komma bort från det...

Jag hade såå gärna åkt igår, ons-tors å söndagen men så är det...... :((
LK spelar i Ljungby på lör å Jannez spelar i parken här i Växjö så dom kan jag åka på om jag vill.

Det har stötts å blötts ett bra tag nu om Parkens vara eller icke vara å nu verkar det som att den ska rivas.. :(
Bostäder ska byggas så vart vi ska dansa här i Växjö sen står skrivet i stjärnorna....
Myyyyyycket synd, det är ett populärt ställe även om saker kunde förbättras, den dåliga ventilationen bl a...

Skälby Loge släppte sina danskvällar för sommaren idag å där är det många guldkorn som vi hoppas på att kunna åka å dansa till...

Det närmaste dans vi har nu är ju till helgen som jag beskrev ovan...
6e feb står Sannex på scen i parken..
13e feb har vi den stora Galafesten i Vida Arena, vad vi bjuds på för dans där återstår att se..
Det har utlovats både show å dans, i vilken tappning vet vi inte å får förmodligen inte veta heller förrän vi är där..
20e feb  är det dags för Blender i Parken...
Å 5e mars smäller det... :))
Då får vi åter dansa till Wahlströms i Parken, drygt 4 år sen sist !!
Det är deras 2a spelning som återuppståndna, de gör sin 1a spelningen 4e mars :))

Hur mycket dans det blir beror helt på vilka jobbpass jag blir erbjuden, just nu har jag inget mer inbokat för veckan men den 5e mars är helig ;)

HA EN BRA DAG !!!





Kommentarer

Populära inlägg