Sista dagarna....

..... i jul å nyårshelgen är här......
Sen är det definitivt över för denna gången....
Trettondagsafton idag....
Brukligt på Öland är att det serveras kroppkakor denna dag elr imorrn.
En tradition att bryta av all julmat förr med att koka kroppkakor denna helgen.
Så mycket kroppkakor blir det inte idag här i småland men vet inte vad mamma har planerat till fre när jag är hemma på ön.

Ja, herrejävlar en sån måndag det blev......
Jodå, allt gick utmärkt tills jag stängde av datorn efter mitt blogginlägg...
Det började med att jag av bara farten tog på mig fel kläder...
Byta till linne å hoodjacka då jag har ett linne under jobbkläderna.
Halv 10 kom jag på att helveteeeeeeeeeeeee....... a-kassadagarna skulle ju rapporteras..
Snabbt på med datorn igen..
Å den webbsidan är segare än gammal fastklistrad kola..

Sen hade jag fått meddelande...
Då krävde dom en nyanmälan.
Å innan jag hittade den... suck..
Å vid varje moment man ska signera så måste det vara e-legitimation så det vara att sitta med telefonen i handen för mobilt bank-id.
Å minuterna tickade iväg...

Hastade iväg till jobbet, parkerade i parkeringsgaraget intill sjukhuset.
Parkerade men insåg att jag stod helt fel i förhållande till park.automat å vilken dörr jag ska gå ut igenom.
(det där jäkla parkeringsgaraget hemsöker mig alltså, vi är inte kompisar......)
Flyttade bilen, ilade bort till park.automaten.
Då var den ur funktion....
Men va faaaaaaaan.........
Ner en våning, betalade, upp en våning, la i lappen i bilen, låste å ner en våning igen å ut...
Men se det var ju inte slut där...

Upp å in å jobba...
Kl 14 skulle jag ju få mitt passerkort..
Ilade ner dit några minuter i 2 å förklarade mitt ärende...
-Finns inget inbokat...
Ööööh...va??!!
-Är du säker på att det är idag??
Ja, jag har tid IDAG !!
-Ja, men det finns inget här, är du säker på att det är IDAG??
JA, DET ÄR IDAG !!
-Har hon ringt dig idag??
Nä, hon ringde i ons....
-Men du hade tid idag??
Jaaaaaa, det har jag !!!

Till slut så hittade hon mig å visade in mig...
-Jaha, har du leg med dig??
Men va faan........
Det hade jag totalt glömt bort....
Så det var bara att åka upp till vån 3, gå genom köket, åka ner till vån 2 för att komma in i omklädningsrummet å hämta plånboken.
När jag kom tillbaka så var hon borta.
Återkom efter 7-8 min, då hade hon blivit inkallad av sin chef till nånting så sammanlagt tog det 30 min att få det där jäkla passerkortet..
Men nu har jag det iaf så jag slipper alla omvägar...
Å det funkar ;)
Faktiskt :D
Sen förflöt kvällen utan missöden..
Helt otroligt !!

Kollade "Mannen på taket" igår...
Kul att se alla gamla skådisar, en del lever inte idag.
Se hur modet var då, de hiskeligt grälla påslakanen, kavajslag bredare än autobahn :D

Denna dag blir det lite shopping i Växjö.
Måste köpa inlägg till mina jobbskor.
Halkskydd till joggingskorna.
En ny axelbandslös bh skall införskaffas oxå.
För i afton är det dans~~~~~~~~~
Likt föregående år så taktar Kjetil in 1a låten kl 21, då spinner vi loss till bästa Streaplers i parken :))
Å jäddrans vad det ska damma om sulorna :))
Men samtidgt så taktar Micke i Larz-Kristerz in 1a låten i Blomstermåla..
Men det är så man kan spy..
Att behöva avstå ett av dom absolut bästa dansbanden i Sverige är sååå trist..
Men avståndet gör att det blir Streaplers i afton..
LK spelar sällan i denna landsänden men det deras besök här nere har ju ökat något sista året.
Så jag hoppas det håller i sig men så typiskt att det ALLTID ska krocka med nåt annat :(

Men nu är det dags för frukost iaf.
Middag idag blir laxkotletter, pot, romsås å haricot vertes.
Kanske lite glass till efterrätt...
Bjuder på Streaplers idag..
Här i en grym bugglåt "Jag måste gå"...

HA EN BRA DAG !!!

 





Kommentarer

  1. Hej och hå ...jag brukar läsa din blogg men kommenterar visst aldrig ,men nu så ...Såg att du missat Larz-Kristers...De är på Garvaren i Ljungby den 30 jan ....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg