Tack för dansen....



.... del II gick ju igår.
Jag har dock sett den idag på repris, det var ju Arvingarna som vad huvudpersoner denna gång.
Jag har väl aldrig vartit nåt större fan av just Arvingarna men dom banade ju vägen för många yngre dansband å det är ju positivt.
Jag har dansat ill dom 2-3 ggr kanske men inte riktigt min stil

En Trettonhelg på Sandra så hade dom "Hela huset svänger...", ett begrepp när allt var igång, band som drog extra mycket folk, disko med känd DJ osv...
Detta var nån gång på 90 talet, dom spelade ihop med föräldrarna i Flamingokvintetten å Streaplers.
Jag tyckte att dom drog lite för mycket poänger på att vara just "arvingar" till dom dansbanden, Varenda gång så var det just "våra föräldrar spelar ju i Flamingo å Streaplers bla, bla, bla".
Tyckte väl dom kunde göra sig kända utan  att blanda in dom i varje gång.
Men det klart, det gjorde väl sitt till att ha det dragplåstret.
Men dra på trissor när alla 3 banden stod på scen sista 2-3 låtarna, jag trodde taket skulle lyfta inne på Sandra !!!
Vilket drag det var !!!
Där var det nästan ståpälsvarning :))

Å jag har dansat till dom en gg på samma ställe när dom var själva på scen å dom var jättebra.
Döm om min besvikelse när jag gick på Harrys i Bghm en långfredag för att dansa till dom å det var mer After Beach än dansband.
Det verkade då iaf som dom hade 2 stilar, en ren dansbandsstil å en coverstil å tyvärr var det covers den kvällen på Harrys.
Men dom är oooerhört musikaliska, enormt duktiga på sång å stämmor.
Men njaaaäääee... inte riktigt min stil på dansmusik...
Nästa lör är en av mina absoluta favoriter, Larz Kristerz med, då är vi hemma på ön så då ska jag kolla på det.
Vet rätt mycket om dom men kan ju komma upp nå nytt man inte vet :))

Dansbandssverige är närmast i chock idag....
Dansbandssångerskan Carina Jaarnek avled igår kväll på SÖS av en hjärnblödning, hon blev 53 år gammal.
Hon blev Sveriges 1a kvinnliga kapellmästare 1989 i sitt eget dansband, Carina Jaarneks.
Än en gång fylls man med fasa av hur fort det kan gå, att livet kan ta slut när man minst anar det...
Jag kan ftf känna känslan när avgrunden öppnade sig å man faller fritt ner i ett svart hål å det tar aldrig stopp vid ett sånt besked..

Man ska ta till vara på livet medans man lever....
Lite guldkant i vardagen varje dag...
Nåt så enkelt som en fin servett till frukosten i iskylan om råder nu.
Duka i finrummet på fredagskvällen...
Man ska leva här å nu men med förnuft givetvis...
Göra nån större grej nån gång då å då om man har möjlighet.
Man har inga garantier för hur lång tiden i jordelivet blir....

Igår blev inte ett smack gjort å det var planen :)
Inte heller idag så har så mycket hänt än, 2 skjortor är strukna å annan tvätt inplockad.
Middag idag blir pot.gratäng, rökt fläskfilé å sallad.
Sen e det biotajm :))
Vi ska se "En man som heter Ove", vi har inte lycktas komma iväg än men ikväll ska det bli av.
Så får man se hur veckan utvecklar sig på jobbfronten.
Fre blir det hem till ön för att fira sonen på lör.
Han fyller 16 år på fre men vi firar honom på lör, han ska säkert vara med kompisar på fre kväll :))

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!





Kommentarer

Populära inlägg