Film....



..... är bäst på bio sägs det....
Å vi var ju på bio igår å såg "En man som heter Ove ".
Om en änkeman som desperat försöker ta livet av sig för att få vara tillsammans med sin fd fru men ideligen blir avbruten av de nya grannarna med än det ena å än det andra...
Jag tycker den var "sådär..", hade högre förväntningar på den.
Den var väl bra på så sätt men rätt seg under lång tid då det mesta handlade om hans barndom -ungdom.
Men visst hade den sina poänger...

Ikväll är det ju Guldbaggegalan å Lassgård är nominerad för bästa manliga huvudroll å han spelade ju suveränt !!
Som alltid....
Tycker han e en grym skådis å väl värd det.

Samtidigt går "Diggi-loo 13 år" så jag vet inte riktigt vad jag ska titta på ikväll, är ju helt ensam.
Käre sambon jobbar eftermiddag-kväll så han kommer runt 1.15 i natt.

Tog en shoppingrunda i Växjö idag när han åkt iväg till jobbet.
Skulle ju äntligen inhandla den foundation från Estée Lauder jag ville ha.
Glad i hågen ilade jag in på Kicks på GS, då var den slut där....bah..
Hon försökte ringa in till stan för att kolla om den fanns men inget svar å hon ringde 2 ggr...
Jag gick å handlade på Maxi å återvände till Kicks för att se om hon fått svar.
Så hon ringde igen men ftf inget svar...
Men enl lagersaldo skulle dom ha 2 st kvar så jag begav mig inåt stan.
Nu börjar jag ju hitta lite kors å tvärs över stan, inte bara de stora lederna runt om.
Det blev en sväng in på Rusta oxå, köpte 5 nya vårfräscha sammetskuddar till soffan.
De röda har gjort sitt till nästa jul..
Å han behöver lite färg i soffan då den är svart.

Stoppade vid ÖB, köpte en megaburk (2,5 kg) med grillad, inlagd paprika, det är så sanslöst gott så det vet ni inte :))
En rengöringslotion fr Garnier oxå, hela 40 spänn !!
Den tar ALLT, även vattenfast eyeliner å matta longlasting läppstift.

Fortsatte inåt stan, parkerade å trodde det var i Tegnérgallerian Kicks låg men icke, det var i Linnégallerian.
Alltså så stod jag i heeeeeelt fel ände av Storgatan så det blev en rask promenad till rätt galleria å se, där fanns den.
Äntligen !!!
Så med 20% rabattkupong å en 25 kr rabattkupong fick jag ner den 112 kr :))
Jättetrött, huvudvärk å lätt kissnödig fick jag äntligen åka hemåt...

Så det blev inte nåt av planen jag hade för eftermiddagen, det tog betydligt längre tid än jag trodde.
Men jag kan göra det imorrn, fick jobbsms så på ons ska jag jobba eftermiddagen.
Nåt mer vet jag inte än...

Hoppas kunna gå ut en pw imorrn, nu kan man ju vistas utomhus igen, imorse hade vi -20 men nu ligger det på knappt -4.
Jag går bara inte ut när det är -10/11 mitt på dan om jag inte behöver, jag är inte en vinterälskare..
Men -3/4 är helt ok tycker jag.

Har kollat på "The cake boss" i eftermiddag.
Dom är heeeeelt otroliga på att göra tårtor å bakverk !!!
Så mycket roligt man kan göra !!
Stod å tittade på hyllan med bakingredienser på Maxi med allt dom har där å man blir ju helt sjuk.
Dom har mycket god sortering får jag säga.
Önskar jag hade fler tillfällen att få baka till, öva sig så man blir bättre främst på dekoration.
Det finns ju ätbart glitter nu :))
Tänk så fattigt livet vore om man inte fick baka:))

Nu har jag ju bakat lite till sonen till helgen å jag har lovat honom en jordgubbstårta för det önskar han sig.
Ja, det är ju så jäkla lätt mitt i smällkalla januari !!!
Inte riktigt som i juli när morfar, jag å italienskan fyller å Öland svämmar över av det röda guldet :)
Jag försöker lista ut nåt som kan funka så får han ta det som det blir.
Visst finns "färska" från utlandet men dom brukar vara stenhårda å totalt smaklösa så det är ingen höjdare men får se vad jag kan få till.
Wedding cake "The cake boss"

HA EN SKÖN KVÄLL !!!










Kommentarer

Populära inlägg