April.......


... lider mot sitt slut, imorrn är det Valborgsmässoafton.
Inget är sig likt i denna tiden så det finns inget att fira på så sätt mer än hemma.

Denna dagen blev inte som det var tänkt........
Vaknade i arla ottan med grym smärta i axeln som så många morgnar innan.
Men nu var jag less på det, riktigt jävla less så jag ringde till vc, dom ringde upp kl 9, jag fick tid kl 10.
Jag har provat lätt sjukgympa, Naproxen i så många omgångar att jag tappat räkningen, vila mm men det blir ju inte bättre.

Å när det är sådär 15-20 veckor väntan på röntgen kan man hålla sig för skratt.
Jag blev lite förvånad att hon gav mig tid direkt å inte tog upp det på ronden, vilka som ska få tid den dagen för så är det nu men jag gav henne nog inte så mycket att välja på.
Hon hörde nog på min röst att det inte var nåt att invända mot det.
Så det blev att hiva ur sängkläderna fortare än kvickt, skaka å bädda i å sen åkte jag.
Då jag fått kortison innan så vet jag hur ont man kan få efteråt å ville ha det gjort iaf.
Så nåt annat blev inte gjort denna dag.........

Så jag fick träffa en superrar polsk kvinnlig läkare, den 3e polska läkaren jag träffat där.
Hon undersökte min axel lätt men hon hade ju redan allt underlag på journalen så hon gick å hämtade sprutan.
När hon kom tillbaka så förklarade jag att jag gillar inte sprutor å vill gärna ligga ner å det gick bra.
Nålen var otroligt tunn, det kändes knappt men kallsvetten kom iaf så jag låg ett par minuter när vi pratade.
Hon hämtade vatten åt mig å under tiden så jag satte mig upp men det gick inte, jag fick lägga mig efter 30 sekunder igen.
Jag blev helt genomsvettig så jag fick ligga där 7-8 min innan jag kände mig stabil att kunna sätta mig i bilen.

Hon förklarade att kvinnor drabbas nog lättare av blodtrycksfall, jag var långt ifrån ensam om det.
Men sån var jag inte förr, jag tålde vad som helst.
Idag kan jag se när dom öppnar en bröstkorg men sprutor får mig lätt illamående.
Jag tror det kom när jag var så sjuk med njuren för 25-28 år sen, jag blev så stucken så det var inte sant.
Svårstucken är jag oxå, det är många gånger dom grävt i armvecken, alla smärtstillande sprutor jag fick in da a** med Voltaren.
Alla turer till sjukhuset dom 2 sista graviditeterna, jag låg 31 dagar totalt med lill-loppan, 33 dagar med sonen från grav.besked till hemgång efter förlossning.
Alla prover, sprutor mm.......

Vi pratade om  min livssituation, om arbetslösheten å vad jag gjort innan.
Men hon bara skakade på huvudet, du kan aldrig mer jobba med sånt......
Dom vill jag ska ta Paraflex till natten för att nackmusklerna, skulderbladshöjarmuskeln å kappmuskeln ska få slappna av, jag får bättre sömn mm men jag är inte så där förtjust i det
Gillar inte biverkningarna men jag får väl testa en natt när jag inte ska köra på morgonen, hur länge dåsigheten sitter i, hur illamående jag blir osv.
Om det skulle funka vore det gudomligt men jag får se hur jag gör med det.
Jag blev förbjuden att lyfta el bära nåt tungt på 24 tim så det har varit soffan under eftermiddagen.
Jag sov nog 40-45 min vid 12 tiden, sen har jag sovit en liten stund under sen eftermiddag.

Pappa har kommit hem iaf, han å lill-loppan hade mysfika idag 💗
Imorrn är det 3 tim på utredningen om inte axeln är för jävlig utan jag kan åka dit.
Handla lite å sen hem å ha Valborgsafton.
Lunch blir vårsallad med rökt lax å sparris.
Middag blir pannkaksrulle med svampstuvning å sallad å så en Majbrasa till dessert 😊
Ett spännande bakverk från Askelyckans kondis i stan som jag ville testa.

Nu får det bli lite tv, så hoppas jag att jag sover bättre kommande natt....

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg