Platt fall.......





....... blev det denna skittisdag.......
Jag gick in i väntrummet på Audionommottagningen kl 8.10, då ringer telefonen från den mottagningen å säger att mina hörselsnäckor inte kommit.
Då jag förklarade att jag stod i väntrummet (vad trodde hon vid den tiden egentligen??!! ) så kom hon ut å hämtade mig å vi gick in på kontoret.
Nä, dom hade ju inte kommit å det var ju dumt att boka en så tidig tid efter påskhelgen osv.
Hon ringde upp leverantören men ingen visste nåt om nånting å datorerna strulade så jag fick inget svar idag.
Hon skulle mejla eller skicka kallelse när hon visste mer, det hade tydligen strulat innan med den leverantören.
T o m 2 patienters beställningar som helt enkelt försvunnit i tomma intet.......
Men hon kunde ju ringt i tors eftermiddag innan hon gick hem, dom hann ju knappast komma innan kl 8 idag om dom inte kommit tills dess.

Jag åkte till CG å handlade, vidare till Maxi.
Därefter satt jag å väntade i 35 min på att GS skulle öppna för jag skulle återlämna mina skor jag köpte på Deichmanns.
Då öppnar inte dom förrän kl 11 pga Corona !!!
Jag var vansinnig, må så vara men på hemsidan stod det kl 10 !!
Å det är som så, vissa affärer på GS öppnar 10, vissa kl 11 just nu vilket jag tycker är skitdåligt.
Dom är sååå noga med tiderna när det skrivs kontrakt, du förbinder dig att hålla öppet alla dagar efter deras tider annars får du ingen lokal.
Varför gäller inte det nu??
Antingen så får ju alla öppna kl 10 eller så öppnar alla kl 11, dom kan ju inte ha olika tider.
Så jag åkte hem, jag satt inte å väntade en timme till, jag var så less på det.....

Å så har af-snubben ringt å undrade hur jag ställde mig till studiebesöket förra veckan.
Alternativet är att JAG söker arbetsträning på nåt företag, jag trodde i min enfald att dom hade tillgång till ett gäng företag som är villiga att ställa upp för ett sånt ändamål.
Nä, då ska JAG ringa runt där jag kan tänkas vilja jobba å be om det.
Jag hatar det, fullkomligt HATAR det för det att sälja sig själv på gatan....
Vad är af till för egentligen??!!!

Å i dessa tider med tusentals nya arbetslösa så lär jag knappast få nån arbetsträning, än mindre nåt jobb, då kan jag lika gärna göra utredningen för att ha nåt att göra.
Tiden bara slösas bort om man inte gör nåt alls.......
Sambon har fått förlängd permittering, nu är det t o m 3e maj som gäller.
Jomensåattdetgårbranu...... 😖

Drog ut en runda vid 16 tiden för att rensa ur en massa dålig energi men det hade behövts 10 mil till det...... 😖
Det blev 5 km, till bommen å tillbaka, det var för sent på dagen för att ge sig ut på 27an i den tunga eftermiddagstrafiken.
Det är bara drygt 1 km men det är fullt tillräckligt när långtradarna kommer på rad å blåser förbi i 80-90 km.
Jag får undvika tidig förmiddag å sen eftermiddag, då är det mest trafik.
Får se till att komma ut tidigare imorrn men det blev nåt iaf, bättre än inget.....
Middag denna JÄVLA SKITTISDAG blir pasta a la min fd arbetsgivare.
Bacon, lök, skållade skalade tomater som hackas, fräses å tillsätt creme fraiche.
Smaksätt med ädelost, salt å sv.peppar, servera med pasta.

HA EN BRA KVÄLL !!

 


Kommentarer

Populära inlägg