Då......


......... var det söndag å jag är åter på Småland.
Barnen kom å åt tacos på tors kvällen, sonen hjälpte mig med att hänga upp en tavla på sovrumsväggen.
Jag jobbade hemma mellan 8.15-17.15 i fredags men då var jag helt slut.
Lill-loppan kom efter jobbet å hjälpte mig lite.
Vi bytte gardiner men som hon sa: asså mammaaaaaaa........ du har nog inte dom mest moderna gardinerna.......
Nej, det är jag fullt medveten om men än så länge så får det vara så tills vidare.
Hon å jag åt middag på fredags kvällen, jag fick himmelsk fot å benmassage innan hon gick.
Hon är helt gudomlig på det 💕

Fixade å donande lite igår på förmiddagen men sen var jag tvungen att komma ifrån det.
Tog cykeln till mina föräldrar å satt där en stund, cyklade till min kusin å satt hos dom nån timme.
Cyklade hem, fixade det "sista" å sen softade jag i soffan å kollade på Stjärnornas stjärna.
Ofattbart att Jessika åkte ut, även om Jon Henrik tolkade låtarna jättebra igår så har han svajjat rejält i alla andra programmen.
Ja, jag röstade på henne å David !!
Åkte från ön idag vid 11.30 ca, var hemma 13.20.
Blev drygt 2 timmar altanhäng i solen, så skönt !!
Det har varit fantastiskt väder där hemma men isande kalla, friska vindar men idag var det skönt när jag åkte.

Imorrn så är det då dags att starta utredningen för min arbetsförmåga på Ability kl 9.
Ska vara där i 4 veckor så får vi se sen.
I fredags ringde audionomen å meddelade att mina hörsnäckor hade kommit.
Hon erbjöd mig hämta dom i fredags men lite svårt med 15 mil avstånd.
Så vi gör ett nytt försök på tisdag morgon, samma tid, 8.15 som sist.
Då jag avbokade akupunkturen i fredags så har jag bokat in mig på tis eftermiddag så det blir en lång dag.
Kommer vara helt slut i huvudet av hörsnäckorna så jag kommer nog vara trött på tisdag kväll.

Har shoppat lite, stack in på Hansa City i tors eftermiddag, där hade Cassells 50% på ALLT !!
Alla vårnyheter, precis allt !!
Jag hade lätt kunnat byta ut hela min garderob men när tillfällena kommer så har man sällan råd.
Å vill man verkligen hitta nåt så hittar man aldrig det man vill ha.
Men det blev en blåvitrandig finstickad tröja med 3/4 arm, röd kant i halsringningen.
En ljusblå längre cardigan att ha till sommarens kvällar eller över ett linne nu.

Har förberett lite för morgondagen men blir tv resten av kvällen.
Får hoppas att allt återgår till det normala snart, att folk kan börja jobba igen.

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg