Påsk 2020....


........ är över......
En påsk som firats lite annorlunda men för den skull inte sämre.
Har läst många inlägg om att man firat hemma själva så även jag även om jag åkte iväg för att komma hemhem som vi säger.
Det har varit lugnt å skönt, jag har ändå träffat mina föräldrar, lagat eller förberett mat år dom med tillhörande dessert som jag lämnat ner.

I fredags var jag å sambon själva till middagen, lördag kom båda barnen, söndagen kom lill-loppan till både brunch å middag.
En mer avskalad påskfirande men det har varit skönt för jag har inte varit i form för mer intensiv sammankomst, det var precis lagom för mig.
Ibland kanske det är bra att pausa relationsumgänget som för en del är mer eller mindre påtvingat.
Nu fanns en ursäkt att göra något annat av det å telefon finns ju faktiskt idag + alla andra metoder för att höras av.

Pratade nyss med italienskan å frågade om dom hade grillat hos hennes arbetsgivare som var planerat.
Men hon hade varit hemma själv, det är poliser precis överallt, det är nog lättare att ta sig in i Fort Knox än ta sig ut från gården om du inte ska handla mat eller medicin.

Jovars, vi cyklade bort till Dollarstore igår å kollade in utbudet.
Nu är det ju samma utbud överallt antar jag men det klart att det är lite mindre butik än här i Växjö.
Gick en sväng på stan, jag köpte en väldigt finstickad tröja i mjuk persikonyans med 3/4 arm på Esters.
Precis en sån jag sökt efter hela vårvintern.
Jag har en tunnstickad ljusblå som jag köpte för 4-5 år sen på Flash men den börjar bli lite "använd" så jag behövde en ny.
Planen var ju att baka egen pizza igår men orken fanns inte så det fick bli pizza från Pappa Blå.
2 pizzor på 3 pers var precis lagom !!

Vi vände åter mot fastlandet vid 12 tiden idag, då hade jag sagt Hej då till sonen.
Då stod han å fixade våffelfrukost åt en hel fritidsgård typ... 😊
Jag undrar var alla hade sovit egentligen men ungar kan juh sova var som helst 😄 
Vi körde upp mot Kosta, jag behövde andra skor.
De jag köpte på Deichmann funkade inte när jag gick lite med dom här hemma.
På Kosta har dom ett enormt utbud av Riekerskor å jag hade tur att det var 20% rea nu så nu har jag ett par Riekerskor, det är som att gå på moln med dom.
Har man en gång haft Riekerskor så blir man bortskämd.
Köpte ett par sandaler för 2-3 år sen hemma i stan, jättesköna å snygga.

Väl hemma så var det att plocka upp allt, jag hade 2 kylväskor å 2 kassar mat med oss när vi åkte.
Jag hade en kylväska å lite grönsaker i en annan kasse när vi kom hem 😄
Sonen gjorde oss sugna på våfflor så vi har avslutat påsken med det, nu återgår det till vanliga vanor igen.
Vi har bara ätit vanliga middagar, det är brunch lör-sön som varit lite extra.
Inget godis alls utöver några bitar After Eight, inget påskgodis, ingen annan choklad eller gottis utöver dessert fre-lör å det har räckt fullständigt.

Nu blir det Bäckström.. även om jag har lite svårt för Kjell Bergqvist.
Imorrn blir det upp tidigt, jag ska vara på Audionommottagningen kl 8.15 för att hämta mina hörsnäckor.
Det är med blandade känslor kan jag säga...
Jättebra att jag kommer höra vad folk säger å jag hoppas min ljudkänslighet försvinner när jag kommer höra normalt.
Blir den än värre kommer jag bli sinnessjuk på nolltid  kan jag säga........
Det är tillräckligt jobbigt som det är.....
Så mycket ljud som kommer in som man varit förskonad ifrån innan, jag kommer ju kunna höra en flygande fågel fisa.....

HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

Populära inlägg