Det.....

Första gången det är kaffe i den muggen 😄
........... är en fantastisk kväll... 😊
Det har varit rätt igenmulet under dagen men på eftermiddagen började det spricka upp å har varit soligt å fint.
Det har dock inte blivit så mycket gjort här, jag var trött på förmiddagen men asade upp da *ss ur soffan å tog tag i dagen.
Hivade ut de små mattorna å skakade dom.
Drog en runda med dammsugaren å dammtrasan så det fräschades upp.

Det blev aldrig nån operation för min pappa igår kväll, det blev för sent så han var först i kön idag så den utfördes under förmiddagen.
Den gjordes under lokalbedövning så han var vaken men allt gick bra.
Mammas coronatest kom aldrig igår kväll så nattpatrullen har tittat till henne men under förmiddagen så kom hon in på korttidsboendet så hon är på plats.
Nu får lill-loppan gå igenom deras kyl å skafferi när hon kommer hem så inget surnar el möglar samt slänga sopor så det inte börjar lukta illa.
Även dra ut tunna för sophämtning men det vet ju inte jag när det är.
Så får vi se när han kommer hem men nu har dom båda fått vård iaf så vi kan släppa allt ansvar nu.

Lagade min allra första caffelatte här hemma idag, det blev helt ok.
Värmde mjölken i mikron, gick jättebra, smakade suveränt gott med en choclate chip cookie efter städrejset.
Köpte pinfärsk kolja igår hos min gamla arbetsgivare som jag gjort fish'n'chips av ikäll.
Tamigfaan bland det godaste jag lagat nånsin tror jag !!
Otroligt saftig kolja, panerad i panko å friterad.
Såååå supersmidigt att värma olja i kastrull när man har en digital termometer.
Jag värmer till 180C, sen har jag en snitttemp på 170C.
Tempen sjunker ju precis när man lägger ner fisken el vad man nu har så man får kolla att tempen inte sjunker för mycket utan håller jämn värme.
Klyftpotatis å hemgjord remouladsås , så sanslöst god att jag kunde äta den med sked :D





Imorrn får det bli lite mer action, får dra mig ut på en runda.
Tänkte baka snabba frallor till frukosten med bakpulver, hittade ett recept idag som dök upp bara sådär.
Men nu är det Stjärnornas stjärna, ofattbart att Jessika åkte ut förra veckan, jag hade henne som vinnare jämte David.

HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

Populära inlägg